Recenzie Z

Z3 – BlackOut (CD/Digital)

Slovensko/hard rock
Not on label/26:46
Za názvom Z3 stojí trojica Martin Popper (gitara, spev), Andy Asgharpour (basgitara, spev) a Apostolis Sakellaris (bicie). Týmto skvelým chlapcom bijú rockové srdcia správnym rytmom a v žilách im špliecha vysokooktánový benzín. Drsným gitarovým riffom a rozvážnym tempom sa na poslucháča vyhrnie prvá skladba „My Game“, ktorá vám navodí správnu atmosféru skôr, ako si sadnete na svojho ťažkého Harleja. „Stamp Collection“ poteší nielen zberateľov známok, ale aj milovníkov austrálskeho rocku. Nikam sa neponáhľa, oplýva pohodovou náladou, žeravým slnkom a jej krásne sólo sa vám zavŕta do holej lebky ako oceľový nebožiec. Trojka „Blackout“ je priamočiary vypaľovák, pri ktorej môže Lemmy pokojne odpočívať, keďže jeho odkaz je večný. Musím poznamenať, že všetky skladby na albume sú doslova nabité živočíšnou energiou, horúcou rockovou vášňou a z každého tónu cítiť také zapálenie pre hru, až sa z toho taví železo. A to je nesmierne dôležité.
Martinov hlas spieva čisto, zároveň plynule klesne nižšie a ideálne chraptí ako drsne vyšľahaný nafťák. Potom vás v zaujímavej „Diddley Bow“ príjemne prekvapí jemne alternatívnym a rebelským tónom.  Motorová hlava opäť naplno buráca v „Ore To Steel“ – rýchlej a šťavnatej skladbe, ktorá búra pódiá, trhá reproduktory  a privádza publikum do varu. Za ňou sa okamžite ako orkán priženie „Going To Blitz“, ktorá strháva mierumilovným občanom strechy nad hlavami. Pri tejto skladbe budete trhať zadným kolesom Harleja asfalt na kusy a hulákať nadšením! Zdraviu prospešná skladba „Fish“ vám upokojí rozbúrené vody a mierne zníži tlak. Má tak pútavú melódiu, zaujímavú štruktúru a striedavý rytmus, až je kandidátom na jednu z najlepších skladieb, ale to je v prípade tohto albumu ťažké, pretože všetky sú skvelé. Pri skladbe „Monster“ si môžete pokojne naliať ďalšie pivo a nemusíte sa báť, že vám vyšplechne z pohára v dôsledku závratnej rýchlosti. Skladba je však dostatočne energická, rytmicky úderná a vlezie vám hlboko pod kožu. Záverečná dravá skladba „Drink All Night“ je určená k rušeniu nočného kľudu a budete si ju spievať až do rána bieleho. Výborný album!

Erik Nádudvari 4/5