Recenzie V

VULTURE INDUSTRIES | Stranger Times (Digipack CD/LP/Ltd. LP/digital)

Nórsko/avant-garde metal
Season of Mist/45:28

Ááá, zase nejaká divná kapela, povedal som si, keď som objavil Nórov s názvom supí priemysel. Práve táto kapela a božský ENSLAVED ma presvedčili o tom, že nórska hudba nie je len strašidelný black metal. A že kapely zo severu dokážu byť rovnako zvrátené a pritom geniálne ako tie francúzske? Žiadny problém. Čudáci metloši, ktorí so svojimi trakmi pripomínajú nemecký vidiek, vydali už jedno EP a tri LP, z ktorých je práve posledný „Tower“ povedzme najprístupnejší. Ono nejde o to, že by hrali brutálnu hudbu, ale hrajú tak avantgardne, zvláštne, že to naozaj nie je pre každého. A ja som si myslel, že už do nich vidím. A nastúpil nový počin „Stranger Times“ a ja neviem, čo si s ním počať. Už fantastický obal ako od maliara Pipi Dlhej Pančuchy ma mohol varovať. Asi po sto počutiach som rozoznal skladbu „Strangers“, ktorej základ tvorí kolotočiarsky valčík a teatrálne trubky. „Štvorka „Beacon“ je o čosi metalovejšia, ale spevák Bjørnan Nilsen ju svojím hlasom znovu ako v každej skladbe otáča do skoro divadelnej polohy. A to je najsilnejšia zbraň tej to bandy. Tento chlap dokáže to, čo väčšina spevákov by si len priala. A to je, že si spieva, ako sa mu zachce. Druhou, naozaj výraznou skladbou je „Something Vile“ a takto urobiť vec by si priali aj napr. PARADISE LOST. Silná citová hymna. Balada „My Body My Blood“ zase pomotá hlavu a posledná „Midnight Draws Near“ už len podtrhuje, akí sú majstri nálad. No. Ak by sa vyhli všetkým vrtochom na albume a urobili len také skladby, ako som spomenul, tak by určite zabodovali viac. Ale to by už neboli oni všakže?

Marek devilmanHabdák 4/5