Recenzie V

VICE – 3 Fingers Up (CD)

Nemecko/hard rock
Pride & Joy Music/42:11
Hustý, nízko položený groove gitarový riff „Shitty Shituation“ otvára nový album hard rockového spolku VICE, ktorý ožil ako šípková Ruženka po 27 rokoch, keď sa zjavili s predchádzajúcim albumom „Veni Vidi Vice“. Na zábavovú kapelu, ako o sebe tvrdia, je to odvážny počin, takže pri veselení sa môžeme zachovať vážnejší, ale pritom stále zvedavý výraz. Recitačný vokál patrí spevákovi menom Mario „Mitch“ Michel a hoci by sa uživil aj s prednesom poézie na Hviezdoslavovom Kubíne, jeho hlas krásne drhne špinavú podlahu drôtenkami a patrí medzi tie správne a výrazovo drsné. Dvojka „License 2 Rock“ oplýva výrazným melodickým refrénom a s priamym ťahom na hokejového brankára patrí medzi ťahúne albumu. Bavíme sa až pri tretej skladbe „The Jerk“, na ktorú sa tancuje na pláži s pivom v ruke. Kultúrno spoločenská skladba „Fuck U“ je síce plná nenávistných slov, ale má silný punkový nádych a vykračuje si ulicou s rebelským rytmom. Niečo pre zamilované dvojice. „I Hate Myself For Loving You“ je pekná spomienka na veľkú skladbu Joan Jett/Desmond Child z čias praveku. Myslím, že táto verzia je podarená a pôsobí sviežo ako punčový rez vo výklade cukrárne. „Multiply Show“ je energická, rytmická a spevná vecička so zborovým refrénom a efektom burácajúceho publika, ktorá dokáže rozprúdiť davy a precvičiť krčné stavce. Dávam tri prsty hore. Akustickejšie poňatá „Dreaming About You“ má ľahkú štruktúru a jej krehká spevnosť, hoci s výrazným rytmom, patrí medzi skvelé kúsky. Ďalej tu máme staronovú riffovačku „Made 4 Pleasure“ a baladický záver zapichne„What Will You Do?“ Nuž čo, pustím si tento album ešte raz.
Erik Nádudvari 3,9/5