Recenzie V

VA ROCKS – I Love VA Rocks (digipack CD)

Švédsko/rock ‚n‘ roll
Metalville/29:51
VA ROCKS nahlas zdravia zo švédskeho mesta Lund a hrajú nekompromisný rock ‚n‘ roll, pevne spletený ako lodné lano s punk rockom. Po inšpiráciu si zaleteli do horúcej Austrálie k AC/DC, ale aj k spriatelenej dievčenskej skupine GIRLSCHOOL, ktorá pamätá minulé storočie, prípadne k vykopávkam RAMONES, alebo THE RUNAWAYS. Druhý štúdiový album I Love VA Rocks má naložených desať skladieb, včítane výhražne hovoreného úvodu s názvom „NMFTG Intro“. Za ním ako delová guľa z kanóna odpáli album skladba „No More Fucks To Give“, ktorá nielenže charakterizuje celý album, ale dáva jasne najavo, že toto dievčenské trio je hudbou poriadne rozpálené a nažhavené pre publikum. Hudba si všeobecne na celej ploche drží dobrú náladu, stopercentné nasadenie a inštrumentálne to dievčatá zvládajú výborne. Gitaristka a zároveň vodkyňa skupiny Ida Svensson Vollmer oplýva ľahko rozpoznateľným a charakteristickým hlasom, ktorý sa neutápa medzi stovkami ďalších, ale vytŕča nahor ako jediný stojaci smrek po víchrici v lese. Jej hlasový rozsah ľahko zvláda vyššie polohy a keby chcela, vie aj temne zachrčať. Basgitara a bicie v zostave Klara Wedding a Frida Rosén si dobre rozumejú a rytmika im hrá od rúk. Poslucháčom rozhýbu nohy a ruky aj ďalšie nadupané skladby, akými sú napríklad „Hit the Road“, „Rebel Blood“, alebo snáď „Gonna Get You.“
Album rýchlo prehučí ako kanoista dole vodopádom a už je tu záver, ktorý má na svedomí posledná skladba „Never in a Million Years“ – taká akustickejšia oddychovka s príjemnou melódiou pred spaním.