Recenzie U

UADA – Cult Of A Dying Sun (MC/CD/2-LP/digital)

USA/black metal
Eisenwald/55:51
To, že mám slabosť pre severoamerický black metal, je fakt. Kapelu UADA som objavil akosi náhodne vďaka fenomenálnemu klipu „Devoid Of Light“, ktorý ma bezkonkurenčne uhranul, pretože ponúka veci, na ktoré sa strašne pekne pozerá. Hlboké oregonské lesy, hviezdy, čarodejnice. Parta maníkov v kapucniach reže riffy pri vatre, totálne neokukaný štýl. Potom ma opantá ich prvý dlhohrajúci počin nazvaný ako spomínaný klip. Medzitým sa z UADA stavajú čoraz väčšie hviezdy, a to hlavne vďaka masívnemu koncertovaniu. Hrali aj na Myjave na Loud Farm Festival a nechýbal som. V zákulisí to boli sympatickí chalani, kde nám ochotne odpovedali na zvedavé otázky typu odkiaľ presne sú, alebo čo je to za rieku v klipe. Tentoraz udreli s druhotinou s poetickým názvom „Cult Of A Dying Sun“. Hudobne pokračuje tam, kde skončila prvotina a my môžeme byť maximálne spokojní. Album sa opäť nesie v elitnom black metale, ktorý nie je úplne typický americký, ale cítiť tam aj niečo z Európy. Hlavne tá gitarová práca a hlavne špičkový zvuk, to sú atribúty, ktoré nie sú na ich scéne vždy samozrejmosťou. Kompozície sú opäť dlhšie a samotná celková dĺžka sa natiahla. V tejto kolekcii najviac rezonuje druhá „Snakes & Vultures“, ktorá mimoriadne vzbudzuje sympatie, tie riffy sa jednoducho vydarili. Ale ani ostatné skladby nezostávajú. Elitný black metal, ktorý neomrzí, nemá slabé miesto a chvíľami prekvapí až rock ‚n‘ rollovou pasážou. UADA podľa očakávania nesklamala a bude mi potešením sledovať ich cesty (nielen) oregonskými lesmi, pretože nám tu vyrastajú veľké hviezdy.
Pištík   4,5/5