Recenzie T

THE GANG – The Gang (CD, digital)

Slovensko/hard rock
Vlastné vydanie/38:35
Posledná veta mojej recenzie k prvému EP Let It Rock znela – Teším sa na ich dlhohrajúci album! Prešli tri roky a ja s potešením píšem slová recenzie na novinku. Okrem vkusne graficky vytvoreného digipaku obsahuje album desať prvotriednych a nápadito znejúcich skladieb, z ktorých cítiť radosť z hrania, veľké odhodlanie a pozitívne emócie tryskajúce navôkol. Kapelník Dr. Evil (bicie) zložil väčšinu hudby a spolu s Tomom The Thunderom (basgitara) tvoria skvelú rytmickú sekciu, ktorú si vychutnávam už od úvodnej, svižnej skladby „Let it Rock“. Rock ´n´ roll im doslova vrie v krvi a tie klasicky znejúce klávesy v pozadí znejú krásne. „Get Out of my Life“ spomalila počiatočné tempo, pokračuje v nastolenej nálade a Vadimova gitara (DORIAN GREY) priam spieva a zadiera sa mi  hlboko pod kožu. Je  vynikajúcim hudobníkom, čo s bravúrnou ľahkosťou dokazuje v každej skladbe. Nová speváčka Dory je nielen obrovským prínosom, ale doslova pokladom pre skupinu. Počúvam ako frázuje, búrlivé emócie ťahá z nedostupných hlbín, s ľahkosťou sa pohráva  s jednotlivými tónmi, akoby bola svojím prejavom neustále nad vecou. „Rock ´n´Rebels“ je v jej podaní dokonalá skladba. Myšlienka o reinkarnácii nie je márna, pretože Janis Joplin znovu ožila. „Only the Devil Knows“ je pomalá, precítená skladba a mne začali po chrbte behať zimomriavky. Chcem stále viac, čo mi splnili v ďalšej rýchlej skladbe „I Want More“. Striedanie rytmov, intenzívna sólová časť s čarovne znejúcim basovým spodkom a klávesmi, ktoré ma privádzajú do stavu blaženosti. A potom prišla baladická skladba „You Are the One“ a ja som úplne znehybnel. Dory je stelesnený rockový anjel a svojím precíteným spevom ma rozobrala na márne kúsky. Nádherná melódia, dramatické stupňovanie, strhujúce! Po rýchlej, asfalt trhajúcej „Real Self“ s nádherne drsným hlasovým prejavom, silným odhodlaním a dobrou náladou je na mieste clivá skladba „Lost Friend“. Lyricky veľmi osobná, svojimi vibráciami mi priam trhá vnútro a spomienky na minulosť víria mysľou. „Wild Hurricane“ je priamo úmerná svojmu názvu, valí sa vyprahnutou púšťou a rozmetáva gitarovými riffmi pieskové duny na všetky strany. Posledná skladba je „Different Today“. Opäť silná melódia, skvelý spev, akustická gitara – krehká a zároveň silná kompozícia tvoriaca záver, z ktorého prýšti nádej. THE GANG, ste úžasní, vytvorili ste prvotriedny album!

Erik Nádudvari 4,5/5