Recenzie T

THE GANG – Let´s Get High Together (CD)

Slovensko/hard rock
The Gang/39:43
Predchádzajúci album slovenskej hard rockovej skupiny THE GANG bol vynikajúci a zažiaril na temnej oblohe ako nová kométa. Posunúť nový album ešte vyššie bola určite ťažká úloha, čoho členovia skupiny si boli nepochybne vedomí. Tejto úlohy sa zhostili bravúrne a ich vysoko profesionálny a zodpovedný prístup je počuteľný v každom tóne.
Nový album Let´s Get High Together ponúka krásne urobenú grafiku. Na kvalitných fotografiách panuje šarm, vtip, dobrý nápad, skvelá nálada a istý nadhľad, ktorý priam vyteká zo stránok bookletu.
Deviatka nových skladieb v rovnakej autorskej zostave spôsobuje príjemné zimomriavky po celom tele. Úvodná, náročná skladba „Let´s Get High Together“ pribije poslucháča k drevenej podlahe, gitarové riffy neúprosne bičujú telo a rytmika bije jednu ranu za druhou. „Bad Girl Boogie“ vytiahne poslucháča na tanečný parket, uvrhne ho do 60. tych rokov minulého storočia a nepustí, až pokým na ňom nevypustí dušu. Presvedčí, že chytľavý rock ´n ´roll je večne živý a naplní zmysly vírivou vášňou pre živú hudbu a tanec. Dory spieva, akoby sa v tej dobe narodila a žila len pre rock ´n ´ roll. „Angel“ je o drsných riffoch, nákazlivej nálade, úžasnom hlase, ktorý sa derie z hlbín temnoty a na povrchu sa premieňa na tekutú radosť. Skladba dokáže zovrieť do pomyselných klieští a nepustí, kým nie je vychutnaná do konca. „Your Love“ je presne to, čo je potrebné v tejto chvíli. Zvoľniť, oddýchnuť si a uvrhnúť myseľ do stavu príjemnej melanchólie, prehnať ju dávnymi spomienkami na svoju lásku, ktorá sa náhle vynorila z prízračného temna. „Get Down Young Love“ má nielen krásne a dlhé sólo, ale jej atmosféra je hustá ako závoj dažďa s pozadím pochmúrnej oblohy. Intenzívna,, znepokojivá, vibruje celým telom ako elektrizujúce napätie. „I Let You Go“ dáva opäť priestor plynúť myšlienkam voľne, klavírny sprievod, voľnejšie tempo, ktoré postupne zosilnie. Víťazný rytmus, gitarové sólo podmazané klavírnou hrou a do toho Dorin spev, ktorý trhá dušu na márne kúsky. Proti tomu niet obrany.
„The Last Sign“ sa rozbieha sťažka ako veľký, čierny Harley Davidson po zimnom spánku v garáži. Hutný, ťažký zvuk, drsný vokál, až steny vibrujú a zo stropu sa drobí omietka. Nesmierne intenzívna a príťažlivá skladba s pozitívnym nábojom. „Sold My Soul To Rock ´N´ Roll“ sa týka každého rockera, ktorý podpísal  zmluvu s diablom. Veselo rockujúci rytmus, pozdrav Jimimu Hendrixovi – to nemôže dopadnúť inak, ako podpisom zmluvy na ďalších sto rokov. Iskrivé, swingujúce, dravé a hravé zároveň.
Záver patrí skladbe „All Fears Gone“, ktorá znie ako z inej planéty. Nádherná, clivá a slávnostná  melódia, ktorá oslobodzuje, dáva krídla, odpúta človeka zo zeme a ten sa už nebude chcieť vrátiť.
Úžasný, nápaditý a dokonale prepracovaný album po každej stránke, ktorý zdvihne každého vnímavého a citlivého poslucháča vyššie tak, že mu stačí natiahnuť ruku a dotknúť sa oblohy.
Erik Nádudvari 4,5/5