Recenzie T

THE DEMTONES – The Demtones (CD)

Švédsko/rock
Self-release/32:40
Jednoduchá, ale nápaditá grafika položená na podklade zo žltého mramoru prvého albumu švédskej rockovej trojice THE DEMTONES uvrhne poslucháča do 70. rokov minulého storočia, keď svetu vládla hudba obsahujúca dole kopcom valiace sa kamene. Gitarista, skladateľ a spevák Oscar Ericsson, basgitarista Alfred Andersson, bubeník Martin Behm Stener, to je svätá trojica, ktorá tvorí THE DEMTONES, nový objav na švédskej scéne. A hoci vo Švédsku neobjavili Ameriku, ich korene sú hlboko zasadené v klasickom rocku a rock ˈnˈ rolle. Texty o živote a snahe dosiahnuť svoj stanovený cieľ, úderné riffy, hlboko pulzujúca basgitara a hrmotné bicie prinútia poslucháča, aby sa zastavil a počúval. Je to vážne dobrá hudba. Borci ju hrajú s veľkým zápalom, precízne a so srdcom. „Neustále objavujeme staré veci, aby sme zistili, že to dobré už bolo dávno vymyslené“. Úvodná rokenrolová skladba „Valerie“ ovlaží jednoduchým, ale úderným riffom, ktorý sa nesie celou jej dĺžkou. Oscar sa pevne drží zlatej strednej cesty a preto od neho neočakávajme výškové prejavy. Nakoniec, ani by sa tam nehodili. Veľmi dobrá je tretia skladba „I Don´t Know“, s bijúcim gitarovým pulzom a hutnou rytmikou. Rokenrol prýšti aj zo štvorky „Sleep“, ktorá má dobré sólo, silný refrén a Martin ju bicími nenásytne ženie neustále vpred. „Honey“ mi jemne zapácha južným rockom a závanom ZZ TOP, čo je len malé, ale významné plus do hodnotenia. Šiesta skladba na albume „What You Got To Lose“ je zároveň videom, ktoré prezentuje tento album. Dusot koní v prachu, vyschnutá púšť a vražedné slnko nad hlavou – to je ťahavá skladbička „Make Up Your Mind“ s pekelnou atmosférou. Nikam sa neponáhľajúci, kvalitne a srdcom zahratý, umne skomponovaný album určený nielen milovníkom a pamätníkom rocku. Nakoniec, vypočujte si záverečnú skladbu „Free“, ktorá sa zo začiatku tvári ako akustická balada a neskôr sa zvrhne v gitarovú eskapádu s nákazlivým refrénom. Vynikajúce.
ERIK NÁDUDVARI   4/5