SOULS OF DEAF – Fortune Favors The Bold (CD)

Holandsko/hard rock
Rock Company/38:39
Je tomu už takmer rok, čo holandská partia muzikantov pod vedením basgitaristu – Sander Stappers vydala debutový album Fortune Favors The Bold. Album má vydarený obal zahalený do mystického, tmavomodrého hávu a hoci je spletený s modernou v pozadí, tajomno vystupuje odvážne do popredia. Môže za to istý C.A. Beckston a Blekmark Design Studio. Vskutku vydarené, včítane vkusného bookletu a layoutu. Na albume som našiel silný hard rock, ktorý občas, ale premyslene a nadšene prekypuje ako ryžový nákyp do punk rockového ovzdušia a predovšetkým si ponecháva rytmus, postupy a celkový prejav, ktorý mám rád napríklad u britskej ikony MOTORHEAD, i keď tí sú už naložení v sude v archíve minulosti. Úvod rozbehla krátka, úderná inštrumentálka „Chasing deaf“, ktorá sa podľa môjho očakávania zvrtla do gitarovej steny „Fall from grace.“ Oceňujem ostré, gitarové sólo (Luc Van Rens) a rýchle, klepotavé bicie (Carl Vereijken) a celkový nášup blízky heavy metalu, pretože môj dojem celého albumu je, že sa priebežne pohybuje na neviditeľnej hranici medzi hard rockom a heavy metalom a v určitých chvíľach je vlastne úplne jedno, do ktorej škatuľky danú skladbu zaradím. Album je silný v gitarových partoch a rytmický spodok krásne drží pohromade a ženie celú mašinériu vpred. Osobitne sa mi páči Sanderova hra, pretože v takej „Forwards you move“ priam vyniká v popredí a má krásny zvuk. Gitarové melódie tu hrajú prím, skladba ako „Out to lunch“ je nádherný odkaz na MOTORHEAD a ukážkovo upaľuje po rovných koľajniciach doďaleka. Z tohto albumu mám dobrý zážitok.
Erik Nádudvari   3,9/5