SKINLESS – Savagery (CD/LP/digital)

USA/death metal
Relapse Records/39:45

Táto newyorská banda sa mi pod kožu dostala už dosť dávno, hoc som sa k nej dostal asi iba pred približne 15-timi rokmi, niekedy krátko po vydaní ich tretieho radového albumu „From Sacrifice to Survival“. Vtedy neznáma kapela ma ihneď zaujala a podľa možností som čo najrýchlejšie zháňal aj ich predošlú tvorbu, prvé dva albumy „Progression Towards Evil“ (1998) a „Foreshadowing Our Demise“ (2001), ktoré boli samozrejme mierne o inom, ale v rámci milovníka starej školy som si ich veľmi rýchlo obľúbil. V roku 2006 kapela vyrukovala s vynikajúcim albumom „Trample the Weak, Hurdle the Dead“ a ja som bol presvedčený, že kapela ide presne tou správnou cestou na vrchol. K tomuto jej od roku 2004 veľmi výrazne pomáhal aj spevák Jason Keyser, ktorý sa však o päť rokov porúčal z kapely a o niečo neskôr prijal ponuku od brutálno-technickej konkurencie ORIGIN (kde pôsobí do súčasnosti). Tu sa cesta SKINLESS akosi zadrhla a kapela sa zakrátko uložila k ľadu. Našťastie nie na dlho a už v roku 2015 vydala album „Only the Ruthless Remain“, ktorý naspieval staro-nový spevák Sherwood Webber. Prešli tri roky a máme tu ďalší album s názvom „Savagery“, ktorý opäť oživuje starú (a ešte staršiu) školu amerického death metalu, s mierne brutálnejším charakterom. Novinka obsahuje deväť skladieb s takmer štyridsať minútovou celkovou stopážou. Ak si niekto myslí, že kapela postupom času a vplyvom mainstreamových médií cúvla čo i len o kúsok k progresu či modernejším prvkom, tak je na veľkom omyle. Chvalabohu. SKINLESS je stále tá istá kapela (samozrejme s drobnými úpravami medzi jednotlivými albumami, resp. po zmene na určitých postoch), ktorá si nekompromisne razí cestu ťažkotonážnym, valivým a krvou poliatym death metalom.
Kremator   4,1/5