SIX FOOT SIX – The Six Foot Six Project (CD)

Nemecko/power metal
Pride & Joy Music/41:09
Pri spojení kvalitných skupín ako švédsky FALCONER, DESTINY a ALDARIA a chlapíka menom Kristoffer Gobel (spevň som zbystril pozornosť. Kristoffer Gobel si pozval na album hosťujúcich hudobníkov – Niklas Stalvind (WOLF), Magnus Winterwild (AXENSTAR) a David Akesson (QUANTICE). Prvotina od SIX FOOT SIX a hneď úvodná skladba „VirusInside“ (videoklip) pôsobí ako sprchovanie sa v živej vode. Neskutočne rytmická, dynamická a skvelým refrénom vybavená skladba ma prekvapila. Za ňou sa okamžite hrnie druhá skvelá vecička „Bleed for Mankind“ znejúca v rovnakom, optimistickom duchu. Výrazná práca rytmickej sekcie a druhej gitary (Christoffer Borg), k tomu dobré zborové spevy členov skupiny, jemný klávesový podmaz, skrátka výborné. Svojská farba hlasu a frázovanie k hudbe, ktorú tvorí a píše k nej texty sa hodia dokonale. Štvorka „Frozen in Time“ zjemní v nálade a spomalí v rytme, znie uvoľnene, až oddychovo. Zvonivý zvuk gitár, ľúbozvučný refrén, veľmi vydarená skladba. „Pride and Glory“ značne pritvrdí v nástrojoch a snaží sa predbehnúť vietor. Dynamika šľahá spod strún, Henrik Hedman mláti do kotlov koľko môže a basa mu sekunduje v rýchlom rytme. „Anomina“ vytvára osobitnú atmosféru, jej dôraz je položený na nálade a presvedčivom výraze. Krásna práca gitarovej dvojky, eskapáda bicích, v pozadí romantické klávesy ako od Maláska. „Test of Time“ ma nakazila svojou melódiou, rýchlo zaspievaným refrénom a takou ľahučkou, optimisticky veselou náladou. Tá nálada srší z lyriky, pretože skladba je pojednáva o oslobodení ľudstva z okov otrokárstva, slobode a nespútanosti ducha. Prekrásne, toto priam milujem. „Defiance“, ďalší skvost s rytmom zadierajúcim sa pod kožu a hlbokým gitarovým zvukom. Živý hit ako hrom, ktorý rozbehá končatiny poslucháčom na nejednom koncerte. Vážnejšia skladba je „The Ground“. Hraná v pomalšom rytme, s výraznou gitarovou linkou a mierne hypnotickou atmosférou. Basová linka vrčí ako veľkoobjemový motor, sólová gitara jemne kvíli a iskry jej odlietajú od strún. Koniec patrí praskavému zvuku vinylu v „Ephemeral“, pomalej skladbe so snivou melódiou. Spev v nej znie smutne a nostalgicky. Nádherná balada, ktorá patrí našim spomienkam pochovaným v minulosti, ale stále čerstvým, akoby sa tie udalosti odohrali len včera. „Pamätaj si moje meno, pretože nikto nechce ostať zabudnutý.“