SINNER – Santa Muerte (digipack CD/2-LP)

Nemecko/hard rock/heavy metal
AFM Records/49:03
Svätá smrť si vás vyčíha kdekoľvek, je plná prekvapení, akým spôsobom vás zloží a jedným z nich je druhý hlas, ktorý znie na novom album SINNER. Giorgia Colleluori z ETERNAL IDOL, kde spieva spolu s talianskym veľhlasom Fabiom Lionem dostala trvalý pobyt v SINNER, výrazne osviežila a predovšetkým spestrila nový album. Jej hlasový rozsah posúva skupinu do novej, vyššej dimenzie. Druhým prekvapením sú Ricky Warwick (THIN LIZZY, BLACK STAR RIDERS) a Ronnie Romero (RITCHIE BLACKMORE´S RAINBOW). Rickyho hlas nebezpečne hrmí napríklad v skladbe „What went wrong“, čo je priamočiara rocková skladba, inšpirovaná THIN LIZZY. Ronnieho španielčina krásne vyznie v skladbe „Fiesta y copas“ (que maravilla) Mat Sinner sa samozrejme nezaprie a perlí v plnej kráse v titulnej skladbe „Santa Muerte“, ktorej ako med chytľavý refrén je jedným z najlepkavejších, aké som tento rok počul. Ďalším hosťom na albume je Magnus Karlsson, švédsky gitarista a skladateľ (PRIMAL FEAR, ALLEN/LANDE) a ten sa zaskvel v skladbe „Death letter.“ O výborné zborové vokály sa postaral Sascha Krebs. Celý album je priam nabitý energickým prachom a guľkami, strieľa a vybuchuje za každým oblúkom v pravidelných intervaloch, je očakávane melodický a každý si na ňom nájde tie svoje skladby.
Karnevalovo ladený obal je na prvý pohľad až príliš jasajúci, ale napriek tomu vhodne ladí s lyrickou a hudobnou stranou albumu. Má taký veselý a zároveň pochmúrny nádych a kdesi tam vzadu, na temnom pozadí číha v dobrej nálade Smrť. Sviečky sú už zapálené. Santa Muerte para siempre.