SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY – Smutnice (CD/Digital)

CZ/Folk/doom/death metal
Redblack Records/48:33
„Tichý prúd bezbožnej elégie“ sa hlási o slovo so svojím šiestym radovým albumom a ich novinka „Smutnice“ stojí rozhodne za veľkú pozornosť! „Sajlenti“ zrejú ako fajnové moravské víno (alebo slivovička, každému podľa chuti 😀) k úplnej dokonalosti. Už predchádzajúce dielo „Návaz“ bolo v čase svojho vydania dokonalou nahrávkou, no dovolím si tvrdiť, že „Smutnice“ sú ešte o level vyššie. Určite za to môže aj vplyv nových členov, ktorí sa ku kapele pridali. Predovšetkým cítim obrovskú stabilitu a posun v rytmickej sekcii. Nový bubeník spolu s basákom žijú na albume spoločne svoj svet, ktorý nie každý na prvé vypočutie ihneď začuje, ale keď sa tomu človek pozornejšie povenuje, objaví nádhernú rytmickú zohranosť. Myslím, že toto „Smutniciam“, ako aj celej kapele veľmi pomohlo a posunulo ju zase o krok ďalej. „Smutnice“ možno celkovo považovať asi za najtvrdšiu nahrávku v diskografii SSOGE. Hneď druhá skladba s názvom „Kdo z nás je víc“ je v podstate ukážkovou death metalovou jazdou s klepačkou. A následne klipovka „Synečku“ musí každého utvrdiť v tom, že „Sajlenti“ sú skrátka len jedni a sú v top forme. Hankin hlas milujem už od čias jej pôsobenia vo FORGOTTEN SILENCE, ale po dôkladnom vypočutí tejto novinky môžem s čistým svedomím Hanku vyhlásiť za jednu z najlepších česko-slovenských speváčok, aké som kedy počul. A nenarážam len na metalovú scénu, myslím to všeobecne. Úžasný výkon, o ktorom som sa aj na vlastné oči presvedčil na tohtoročnom Brutal Assaulte. Zakladajúci mozog kapely, gitarista Radek, na novinke tentokrát nastavil svoj aparát z dielne Mesa Boogie poriadne hutno a hudba, akú tvoria gitarové sekcie, sa len tak nezrúti – výborný krok! Tento mohutný sound albumu veľmi pristane a aj vďaka nemu dýchajú aj pomalšie časti silnou energiou. Vlastne všetko sa na albume nesie v úplnej dokonalosti a symbióze jednotlivých nástrojov, ktoré sú pre tvorbu „Sajlentov“ také typické. Vždy, keď táto kapela vydá nový album, tak si poviem: „Sakra, toto je ich naj doska!“ A to platí zase raz aj v tomto prípade. „Smutnice“ sú asi tá naj nahrávka, akú „Sajlenti“ vydali!
HOYAS 5/5