SIGNUM REGIS – The Seal Of A New World (CD)

Slovensko/power metal
Beyond The Storm Productions/60:38
Kráľovská pečať vtisla originálnu podobu novému dielu The Seal of a New World. Dvanásť nových, v tradičnom duchu sa nesúcich, rýchlych, melodických, heavy, stredným tempom rachotiacich, rockujúcich skladieb, včítane jednej epickej balady môžete objavovať spolu s novým hlasom menom Jota Fortinho, ktorý je jednoducho skvelý. Jota Fortinho spieva komplexne a jeho vokálne linky sú príťažlivo dynamické, hoci tento album bol pre neho určitou výzvou a objavovaním vlastných schopností.
Album miešal basgitarista Ronnie König a o master sa postaral svetoznámy Jacob Hansen. Novinka je po zvukovej stránke výnimočná taktiež tým, že na nahrávkach neboli použité žiadne sample pre bicie nástroje, ani trigger. Zvuk je stopercentne akustický. Okrem toho, zadné vokály spieva skutočne výborný a charizmatický hlas David Akesson (QANTICE). Dve sóla si zahral gitarista Magnus Karlsson (PRIMAL FEAR, ALLEN/LANDE) a ďalším hosťom je Eli Prinsen (THE SACRIFICED, SACRED WARRIOR).
SIGNUM REGIS sa neustále vyvíjajú a každý album znie rozdielne, i keď spoločné a charakteristické črty sú vždy zachované. Vydvihol by som úvodnú, priamočiaru rýchlovku „Kings of the Underground“, alebo pomalšiu a ťažšiu „Prisoner´s Elegy“, veľmi emocionálnu „City of God“ s krásnym refrénom a parádnym sólom, alebo vznášajúcu sa „Let Freedom Ring“, skladbu „Phantasmagoria“ so zavŕtavajúcim sa do hlavy riffom. Album nepochybne skrášľuje aj balada „Shalom“ s osobným textom. Záver patrí údernej skladbe „Scheme of Lies“. Po jej odznení si uvedomíte, že pečať je odstráneá a dvere do nového sveta sú otvorené.
Erik Nádudvari 4,5/5