SHAPED IN DREAMS – Echoes Of Eldren Deeds (CD/digital)

Slovensko/Nemecko/alternative metal
Immortal Souls Productions/46:39
SHAPED IN DREAMS je hudobný projekt skladateľa a multiinštrumentalistu Martina Matiašoviča. Projekt zahŕňa účinkovanie hosťujúcich hudobníkov z viacerých metalových skupín a niekoľko ďalších umelcov zo Slovenska a zahraničia. Hlavnou ideou projektu je predstaviť multižánrovú ideu o hudbe, čerpajúcu vplyvy predovšetkým z tvrdej gitarovej a vážnej hudby. Martin je rodákom z Trnavy a momentálne študuje hru na lesnom rohu na Hochschulefür Musik Carl Maria von Weber Dresden v Nemecku, kde sa mu podarilo získať štipendium, ktoré použil ako finančný základ pre produkciu prvého albumu projektu SHAPED IN DREAMS, ktorý nesie názov „Echoes Of Eldren Deeds“. Jeho obsahom je deväť kompozícií, ktoré zastupujú viacero hudobných žánrov. Úvodný vstup „A Vault Roamed By Memory“ naznačí len hmlistú predstavu, v akom duchu sa najbližšia zhruba ¾ hodina bude uberať. Nasledujúca „Fire Within“ nás uistí, že základný pilier tohto hudobného diela bude metal, a to v jeho agresívnejšej podobe. Atmosférická klavírna „And Warmth Remained“ začína decentným akordickým začiatkom, ktorý sa rozvinie do rytmickej inštrumentalizácie. „MereIllusion“, „A Giant To Face“ a „Thrilled For The Brawl“ pokračujú v progresívnom metalovom trende s dominantnou, vynikajúco znejúcou bezpražcovou basovou gitarou, štrukturovanou hrou na elektrickej i akustickej gitare, technickými bicími a hrdelným vokálom. Renesančnú klasickú hru na akustickej gitare so sprievodom rôznych druhov perkusií ponúka skladba „At The Cavern Of Sleep“. V podobnej nálade sa nesie „As Life Awakens“, ktorú spestrí hlas hosťujúcej britskej speváčky Christiny Rotondo. Záver patrí pochmúrnej, opäť klavírnej a viac ako šesť minút trvajúcej „Time Turned Into Memory“. Na celkovej produkcii albumu sa okrem Martina Matiašoviča spolupodieľal Tom Fountainhead Geldschläger (FOUNTAINHEAD, AMOGH SYMPHONY), ktorý zaobstaral finálny mix a mastering. „Echoes Of Eldren Deeds“ je zaujímavé umelecké dielo, ktorémutreba, minimálne v rámci slovenskej hudobnej scény pripísať istý druh novátorstva a vybočenia z tzv. zabehnutých koľají. Album bol nahraný medzi februárom 2018 a júnom 2019 v štúdiách v Nemecku, USA, Veľkej Británii a na Slovensku. Vychádza v podobe CD a digitálne pod hlavičkou slovenských Immortal Souls Productions.
Kompletný prehľad nástrojového obsadenia v projekte SHAPED IN DREAMS:
Martin Matiašovič: rytmická, sólová, akustická gitara, lesný roh, texty
Tom Fountainhead Geldschläger: oud – druh bezpražcovej akustickej gitary z blízkeho východu