SCARLET AURA – Memories (CD)

Rumunsko/rock, metal
Outlander Productions/48:54

Spomienky na slávnych autorov sú vždy živé a pokiaľ sú ešte medzi nami, o to lepšie. Aura Danciulescu a jej posádka prišli s dlhohrajúcim albumom, na ktorom sa vrtí jedenásť prerobených skladieb od významných autorov, preslávených po celej Zemeploche. Myslím si, že v prípade úvodnej skladby „The final count down“ od EUROPE si odhryzla väčšie sústo, pretože vokálové party sú tu náročné a jej hlas je prirodzene položený v nižšej rovine. Samozrejme, zaspievané je to so cťou a kvalitne, ale mne tam jej hlas nesedí. Výborne sa však zhostila skladby „Don´t talk to the strangers“ (Ronnie James Dio), kde sa už cíti ako ryba vo vode. Krásne zahrané a zaspievané. Skutočnou chuťovkou je pre mňa aj „Wasting love“ od IRON MAIDEN, kde presne vystihla jej náladu a atmosféru. Trochu pokrivkáva vo frázovaní v skladbe „A past and future secret“ od BLIND GUARDIAN. Raz darmo, zaspievať hlasové party Hansiho Kurscha je mimoriadne náročná úloha. „Zombie“ od Dolores Riordan dopadla dobre, ale u známej odrhovačky „We‘ re not gonna take it“ od TWISTED SISTER to nie je pravé orechové. Zato Doro Pesch môže byť hrdá, pretože „All we are“ sa v jej podaní podarila a celkom sa mi páčila. Samozrejme, hudobné trio Mihai Thor Danciulescu (gitary, spev), Catalin Ungureanu (basa a spev) a Sorin Ristea (bicie) zahrali všetky skladby na svoj obraz, vtlačili im svoje predstavy o výslednom znení, ale vôbec nie na úkor kvality. Naopak, ich podanie sa mi pozdáva. Album Memories je dobrý materiál, skupina ukázala, že naozaj vie, ale mňa v budúcnosti viac potešia ich vlastné veci.
Erik Nádudvari   3,9/5