SCARLET AURA – Hot ‘n’ Heavy (CD)

Rumunsko/heavy/power metal

Silver City Records/57:06

Príjemné prekvapenie na mňa čakalo hneď po tajomnom úvode „This future becomes us“, pretože po prvých tónoch „Hail to you!“ som spadol do osídiel krásne vystavaného a melodického heavy power metalu. To je skvelé, pretože mám dojem, že presne táto poloha najviac svedčí dnešnému hudobnému prejavu SCARLET AURA. Chvíľami som mal pocit, že kdesi blízko nenápadne postáva tieň zvaný Jutta Weinhold (ZED YAGO). Samozrejme, speváčka Aura Danciulescu je vynikajúca nielen na hard rockovej pôde a jej hlas doslova preoráva čiernu zem ostrým a hlbokým oceľovým pluhom. Heavy metal jej svedčí a v skladbe „In the name of my pain“, ktorá má perfektný, rýchly a drvivý refrén, parádne sólo a ukážkovú melodickú linku, už aktívne mlátim vysušenou lebkou do vzduchu. Táto skladba rozpráši obecenstvo na všetky strany, tomu verte ako krížu na krížnych cestách. Titulná skladba „Hot ‚N‘ Heavy“ môže valcovať hromady železného šrotu v železiarňach. Má výstižný text a gitarový riff orie počuteľne hlbšie. Páni, to je hlas! „Falin´to pieces“ je voľnejšie plynúca kompozícia a klávesy jej dávajú vzdušnejší nádych. Opäť krásne sólo a klavírny sprievod ma nenechávajú na pochybách, že SCARLET AURA kompozične vystrelili poriadne vysoko. Klávesy v „Glimpse in the mirror“ dávajú na známosť symfonickejšiu tvár skupiny a budujú okolo skladby akúsi hradbu z ostrých, špicatých kolov , ktorá ju robí pevnejšou pre výstrahu. Máme tu aj pomalšiu hard rockovú kompozíciu a tento raz padla voľba na „Light be my guide“, ktorá však neskôr ukázala svoju drsnú, naliehavú tvár. Nuž, takto by som mohol pokračovať až do konca. Tento album je naozaj horúci, ťažký a minimálne pri jeho počúvaní si užijete ďalší slnečný deň a poriadne vytrepete palicu na čerstvom vzduchu. „Let´s go fucking wild!“

Erik Nádudvari   4,4/5