R Recenzie

RUSS BERGQUIST – The Russ Bergquist Project (CD)

Kanada/hard rock/heavy metal
SAOL/43:39
Nestáva sa až tak často, že basový gitaristi vydávajú sólové albumy. Ale ako hovorí staré pravidlo – výnimka potvrdzuje pravidlo. Aktuálne je tou výnimkou kanadský hudobník, skladateľ a basový gitarista Russ Bergquist, ktorý vydáva vlastný materiál pod názvom „The Russ Bergquist Project“. Russ je známy predovšetkým z pôsobenia v kapele ANNIHILATOR (1999-2003, 2005-2007), ale tiež v množstve ďalších hudobných zoskupeniach. V minulosti figuroval v kapelách FREAKS BY NATURE, DUSKMACHINE, WHITE WOLF, ZOMBIE CHECK. V súčasnosti Russ žije v oblasti Vancouveru a hrá sa so skupinami TOUCH THE SUN a THE THICK IT. Kolekcia piesní pre „The Russ Bergquist Project“ bola napísaná a zaznamenaná v priebehu niekoľkých rokov. Jej obsah tvorí deväť skladieb, dve z nich sú inštrumentálne. Zaujala najmä úvodná „Suicide Shift“ a inštrumentálna „Cassini“, ku ktorej je vyrobené video. Nahrávacieho procesu sa okrem Russa Bergquista (basová gitara, rytmická gitara, doprovodné vokály) zúčastnilo niekoľko ďalších hosťujúcich muzikantov z USA, Holandska, Francúzska a Kanady: bubeníci Ray Hartmann (ANNIHILATOR), Ryan Van Poederooyen (PROJEKT DEVIN TOWNSEND), Dave Young (PROJEKT DEVIN TOWNSEND) a Vivien Lalu na poste klávesoch, gitaristi Scott Webb, Joop Wolters, Brian Poulsen, Alex Roque a Jeff Loomis (ARCH ENEMY, NEVERMORE). Hlavné vokály naspieval Mark Petri. Skladby na „The Russ Bergquist Project“ sú plné energie, melódií, so zaujímavými inštrumentálnymi pasážami. Miestami s trocha predvídateľnou štruktúrou. Napriek zvučným menám a remeselne dobre odvedenej práce, vo mne tento sólový pokus zanechal iba mierny, nejednoznačný dojem.
Eduard Koprna   3,5/5