R Recenzie

RADARE – Der Endless Dream (digipack CD/LP)

Nemecko/post rock/ambient/experimental
Dur et Doux/39:33
Nemecké kvinteto RADARE v zložení Henrik Eichmann (bicie, klávesy, klarinet), Dominik Fink (basová gitara, saxofón), Fabian Bremer (gitara) a Jobst M. Feit (gitara, syntetizátor) sa pripomína novým, v poradí štvrtým štúdiovým hudobným materiálom, ktorý je zabalený pod názov „Der Endless Dream“. Kapela je aktívna necelých desať rokov a hudobne sa orientuje na pomalý post-rock s jazzovými prvkami. Väčšiu pozornosť na seba upútala v roku 2015 albumom „Im Argen“. Aktuálny „Der Endless Dream“ zložený zo siedmich bez textových piesní s celkovým časom 39 minút a 33 sekúnd sa začína sa skladbou „Loup De Mer“, ktorá sa nesie v pochmúrnej psychedelickej nálade s využitím saxofónu, ktorý vo mne vyvolával pocit pohrebnej atmosféry. Ďalšia v poradí „Stalked“ pokračuje v temnom opare a je akýmsi pokusom o filmovú hudbu. „Eternal Love“ je zaujímavá výrazným pochodovým rytmom. Pochmúrne tóny saxofónu dominujú tiež v titulnej „The Endless Dream“. Pocit „soundtracku“ pokračuje aj v ostatných skladbách, ktoré sa nesú v podobnej „dark psycho“ atmosfére tých predošlých. Tvorba RADARE rozhodne nepatrí medzi tzv. konzum na jedno počutie. S určitosťou im ale nemožno uprieť minimálne snahu o posun v hľadaní experimentálneho zvuku. Pre fanúšikov kapiel BOHREN & DER CLUB OF GORE, SLINT a s prižmúrením jedného oka legendárnych MAGMA, či GOBLIN stojí album „Der Endless Dream“ určite za pozornosť. K dispozícii je v limitovaných verziách na čiernom, modrom alebo bielom 180g vinyle a v digipack verzii na CD. Len pre zaujímavosť, titulným obrázkom na obale albumu je stará portrétová fotografia člena RADARE Jobsta M. Feita.
Eduard Koprna   3,2/5