P Recenzie

POETRY IN TELEGRAMS – I, Koheleth (CD/digital)

Slovensko/rock

My Point Records/21:33

Štvrtý telegram „I, Koheleth“ prišiel po takmer dvoch rokoch čakania a moje predpokladané očakávania naplnil po okraj. Považujem za správne povedať, že tento album sa nahrával u majstra Rolanda v Grapow Studio, Zvolenská Slatina. Výsledkom kvalitnej a vysoko profesionálnej hráčskej zručnosti, výborných a nápaditých kompozícií, hĺbavých textov a perfektne odvedenej práce v štúdiu, má album svetovú úroveň. Bubeníkom je tentoraz Marco Minnemann, ktorý je známy spoluprácou s velikánmi ako Paul Gilbert alebo Joe Satriani. Klávesové party v skladbe „S+R“ si vzal na starosť Paul Ortiz. Prvým singlom z albumu je skladba „Lip Reader“, ku ktorej oficiálne audio video spravil Peter Čermák. Minimalistický prístup k hudbe a obrazu je charakteristický pre celú Johnyho tvorbu, ktorá mi vždy prišla veľmi osobná a sympatická, včítane grafického stvárnenia jeho albumov – telegramov, ako som ich nazval. Za nimi stojí Pavol Truben a hoci ho nepoznám, mám pocit, že s Johnym ladia na rovnakej frekvencii. Nie je mojim úmyslom podrobne rozobrať každú skladbu, to nechám na každom poslucháčovi, ale musím povedať, že sú jednoducho vynikajúce, a keď ich opakovane počúvam, preniká mnou silný pocit, že sa nachádzam kdesi v neznámej obrazovej galérii, v ktorej vystavené obrazy vznikli z bohatých priehrští neustále sa vinúcich farebných tónov. Tie obrazy nielenže priebežne vznikajú, ale sa neustále menia podľa toho, ako sa na nich pozerám a aké pocity a nálady vo mne vytvárajú. Podstata spočíva v neustálej zmene, ktorá je v konečnom dôsledku nádherná.

Erik Nádudvari   4,4/5