P Recenzie

PALE HEART – Jungleland (CD)

Nemecko/blues rock
Stoner Free Records/Broken Silence/49:42
Práve si prehliadam zaujímavo graficky spracovaný, tajomne rozprávkový obal albumu „Jungleland“ od Nemcov PALE HEART. Spravil ho Davide di Donna a skvele sa hodí k hudbe. V každom prípade si neviem zvyknúť na jednoduché prevedenie bez bookletu, ktorý mi tam chýba, ale taký je už moderný trend. Prejdime však k hudbe, ktorá od začiatku srší klasickým, zaprášeným Hammondom, tradičným zvukom z neho vyliezajúcim a voňajúcim starými dobrými časmi THE DOORS, Jimi Hendrixom, WOLFMOTHER, alebo trebárs nesmrteľnými, sympatickými bradáčmi ZZ TOP. Mám rád tento zvuk, hutné a drásajúce gitary, živo znejúce bicie a hlas, ktorý jednoducho nestarne. Mladí majstri sa nikam neponáhľajú, svoje nástroje nechávajú výrazne vystihnúť a krásne sa pohrávajú s rytmami. Hneď prvú skladbu „Time to Love“ budete doslova milovať, taká je dobrá a príjemná. A tak to pokračuje i ďalej v „Evil Man“, kde mi na um zíde aj taký Lenny Krawitz a jeho prvé, ranné nahrávky. Hodne soulu nájdete napríklad v trojke „Little World“ a zvučná basová linka sa vám zavesí na krk a nepustí  v „Cry of Desperation“. Jasné, „Heavy Stones“ sa pohrávajú so spomienkou na stále žijúcich ZZ TOP a v tom spočíva tá krása. Rock pomaly sa prevaľujúci nad suchou, piesočnou polopúšťou s vyschnutými kaktusmi a malou nádejou na automat s Coca-Colou zarazeným kdesi pri ošarpanej benzínke, ktorú obsluhuje šarmantná, mladá dievčina v džínsových šortkách. Takto môžem chváliť a pokračovať aj ďalej a pretože mi pri počúvaní poriadne vysmädlo, v závere napíšem len to dôležité: „Tento album má živú dušu!“ Chyťte si ho a pevne držte.