N Recenzie

NARNIA – From Darkness To Light (CD/Digipack/LP)

Švédsko/neoklasický power metal
Narnia Songs/45:31
NARNIA, to je večne horúca iskra, svietiaca v severskom hudobnom telese. Nový album vypustený z temnoty studenej krajiny na žiarivé denné svetlo má účinok, ktorý roztápa ľadovce, až sa mi z neho zdvihla hladina krvi a špliecha v žilách ako ľadová voda rútiaca sa dole tatranským žľabom. Nový album je nádherný, vydaril sa po všetkých stránkach – hudobnej, lyrickej, produkčnej, či grafickej. Prvá skladba „A Crack in the Sky“ zaznela ako singel už v máji tohto roku a dostala dôveru otvoriť celý album. Má progresívny nádych, vhodne naladí poslucháča na stredne rýchly, krásne melodický, inštrumentálne vyšperkovaný metal. Christian Rivel-Liljegren spieva s prehľadom, pokojne, čisto a vyslovene si spev užíva. Kapela ide ako perfektne naolejovaný švajčiarsky hodinový stroj, sloha strieda refrén, do toho Carl Johan Grimmark vypaľuje intenzívne sólo. „Druhá „You Are the Air I Breathe“ má výraznú melódiu, ktorú môžete pokojne označiť za popovú, ale tejto skladbe to pristane. Vhodná nielen pre rádiá, ale aj na tanečný parket husto obsadený metalistkami, ktorým na bokoch štrngajú opasky s nevystrelenými nábojnicami. Album doslova dýcha sviežim povetrím, čistotou, krásnymi melódiami a je opradený skvelým zvukom, pretože naň dohliadal zvukový inžinier Viktor Stenquist a o master sa postaral Jens Bogren v Dascination Street Studios. Lyrika je pre skupinu odjakživa dôležitá a ich tradičná kresťanská orientácia dokonale ladí s hudbou. Doba je supermoderná, ale analógovo znejúce klávesy vtláčajú ich hudbe pečať originality. Na prvé počutie vám určite do uší udrú napríklad štvrtá „Armor of God“, potom výrazná kráska „Sail On“, alebo progresívna „I Will Follow“. Úplnou lahôdkou je záverečná kompozícia „From Darkness To Light“, ktorej prvá časť je so spevom a druhá inštrumentálna. Bez preháňania, skutočne najlepší album, aký som od severanov NARNIA počul.