M Recenzie

MORTICULA REX – Grotesque Glory (CD)

Taliansko/death/doom metal
Slovak Metal Army/28:57
S kapelou MORTICULA REX vo všeobecnosti prichádzame do kontaktu po prvýkrát, a to či už my v redakcii, alebo fanúšikovia u nás vo všeobecnosti. Táto kapela, resp. projekt jedného muža, vznikol v roku 2018 a ešte koncom toho roku vznikla táto nahrávka (vo vlastnej réžii). Za všetkým stojí multiinštrumentalista Alessandro Fede, ktorý je možno známejší z pôsobenia v kapelách DAEMONOKRAT, či RELIGIO MORTIS. V januári 2019 po tomto albume siahol i Ďuri zo Slovak Metal Army a vydal ho na CD. „Grotesque Glory“ tvorí však iba šesť skladieb v celkovej dĺžke necelej ½ hodinky. Či to je veľa, či málo, to ma malo presvedčiť toto CD, ktoré som vložil do prehrávača a stlačil play. Čakal som niečo výrazne ťažkotonážne, avšak reproduktory povedali niečo iné. Nahrávka sa rozbehla veľmi energeticky, hoc potom samozrejme prešla to ťažších tónov, no každopádne nič ťažkopádne, alebo typicky funerálne. Základ tvorí death metalová tvorba okorenená doom prvkami. Je to skôr pomalší, staroškolský death metal s masívnou podporou ťažkých gitár a hutnej atmosféry. Sám som bol prekvapený kvalitou neznámej nahrávky, hoc pri záplave súčasných kapiel a pri zatiaľ neznámom názve asi výraznejšie neprerazí, u mňa však určite zabodovala. Ťažkotonážne old school riffy mám rád a toto si môžem vypočuť hocikedy. Takže milovníkom ťažkopádneho, stredno-až pomalšieho hutného tempa, s výraznejším rýchlostnými výpadmi tento album vrelo odporúčam. …. len možno ten obal albumu by som zmenil, lebo aj obal predáva. Vôbec nezodpovedá kvalite nahrávky.
KREMATOR   4,2/5