M Recenzie

MAVERICK – Cold Star Dancer (LP/CD)

Severné Írsko/heavy rock
Metalapolis Records/44:23
Predpokladal som, že bratia David Balfour (spev) a Ryan Balfour (gitara) na mňa vybehnú s tradičným hard rockom, ale na moje prekvapenie ma hneď spláchla do potoka prudká vlna melodického, poriadne heavy rocku, ktorý často pobehuje za hranicami heavy metalu. To celej nahrávke len prospieva a dúfam, že na ďalšom albume ešte viac pritlačia na struny. Tento album má v sebe nabitých dvanásť skladieb a je to rýchla, šťavnatá a energiou nabitá jazda dole prudkým svahom. Ani sa tomu nečudujem, pretože niektoré skladby sa stretli na albume s menami hostí a tie hovoria samé za seba; napríklad gitaristi Anders Wikström z TREAT a Steve Moore z STORMZONE. Dlho som nepočul nič tak horúce, vášnivé, zapálené pre vec a prešpikované radosťou z hrania ako práve nový album Cold Star Dancer, na ktorom je studený akurát tak jeho názov. V Írsku veľa prší, to je fakt, ale z inštrumentálneho prejavu jednotlivých hudobníkov mám silný dojem, že im v tepnách tryská horúca južanská krv a struny im od vlka a dažďa rozhodne nezhrdzavejú.
Veľkým plusom je pre mňa graficky netradične poňatý a skvele spracovaný booklet, snáď až na bledomodrú farbu písmen na mramorovo sivom podklade, takže k čítaniu tejto poézie som potreboval denné svetlo, stojac pritom pri okne. Obal vytvoril brat Ryan Sebastian Balfour. Nemal by som zabudnúť na bonusovú skladbu „Jessie´s Girl“, ktorá pochádza z pera Ricka Spriengfilda, rockera, ktorého my skôr narodení dobre poznáme. Skvele zložená a moderne poňatá hudba, ktorá vám spraví dobrý deň a výrazne zlepší náladu, ak je pondelok ráno a vy máte pred sebou jeden dlhý, daždivý pracovný deň.