M Recenzie

MAGIC KINGDOM – MetAlmighty (CD)

Belgicko/power metal
AFM Records/01:01:21
V magickom kráľovstve sa opäť odohrávajú zaujímavé a vzrušujúce hudobné príbehy, zapísané do veľkého grimoára MetAlmighty. Belgický gitarista Dushan Petrossi, ktorý žhaví oceľové struny aj v IRON MASK, veľhlas Michael Vescera, basgitarista Vassili Moltchanov a drvič kameňov Michael Brush tvoria stavebný základ MAGIC KINGDOM. Hudba je hlboko zakorenení v melodickom metale a výrazný dotyk neoklasicizmu len skrášľuje rýchlu Petrossiho gitarovú hru, ktorá je rýchlo návyková. Jedenásť nových skladieb je obdarených naozaj skvelým zvukom a produkciou, ktorú spáchal nám už známy gitarista. Grafické spracovanie albumu je neprehliadnuteľné a vypáli vám zrak ako tekutá láva vychrlená z metalovej sopky. Melodické linky mi miestami pripomínajú Olafa Lenka z AT VANCE, ale to je len poznámka na okraj zápisníka. Michael Vescera spieva tradične so silným expresívnym výrazom a jeho charakteristický hlas je podporovaný dlhými dávkami silných emotívnych nábojov. Na margo celej skupiny konštatujem, že ich výkon je nielen stopercentne profesionálny, ale oplýva aj silným entuziazmom, ktorý je nákazlivý ako stredoveký čierny mor. Dovolím si poznamenať, že všetky skladby sú naozaj výborné. Úvodná „Unleash the Dragon“ opradená zborovým chorálom a rýchlym gitarovým nástupom, úžasným a spevným refrénom nasiaknutá „Temple of No Gods“, alebo predposledná skladba „Dark Night, Dark Thoughts“, ktorá je inšpirovaná STRATOVARIUS. Refrén tejto bleskurýchlej pálenice si môžete vychutnať v origináli „Against the Wind“ – Beriem to ako poctu fínskym melodikom, pretože je zahraná bravúrne a samozrejme je značne vylepšená. Ó, všemohúci metalový, ty počuješ túto nádheru!