L Recenzie

LIVIDITY – Perverseverance (CD/LP/Digital)

USA/brutal death metal
Metal Age Productions/36:00
Brutal death metal je subžáner, ktorý nie každému fanúšikovi death metalu ľahko prejde žalúdkom a zostane ďalekosiahlo zakorenený. Posudzujem to podľa seba, nakoľko i ja som sa k tomuto subžánru tiež prehryzával dlhé roky, kým ma o určitej kvalite presvedčili postupne kapely typu DEVOURMENT, BRODEQUIN, LITURGY, LIVIDITY a KRAANIUM (samozrejme je ich trochu viac). Spomenutá americká kapela LIVIDITY sa už pred nejakým časom upísala slovenskému vydavateľstvu Metal Age Productions (MAP), na čo môžeme byť len pyšní. Po reedičnom vydaní v podstate celej tvorby pod hlavičkou MAP tu máme i najnovší album, ktorý kapela vydáva po dlhých deviatich rokoch. Aktuálnu päťku „Perverseverance“ tvorí dvanásť skladieb s celkovou dĺžkou presných 36 minút. A kto by si len náhodou na chvíľu pomyslel, že starí perverzáci uhli čo i len o milimeter, tak by sa veľmi mýlil. LIVIDITY i napriek pomyselnému stagnovaniu držia stále spolu a ich tvorba má skôr stúpajúcu tendenciu kvality a kto sa dostane k tejto novinke, mi dá určite za pravdu. Album upúta už samotným obalom, ktorý je dielom spoločnosti Daemorph Art a jeho grafickú koncovku má na svedomí Dodo Ďateľ (basa, spev slovenských GALADRIEL). Fanúšikovia brutálneho poňatia death metalu si môžu poznačiť dátum 30. november 2018, kedy oficiálne vypukne brutálne šialenstvo nazývané LIVITIDY, ktoré vychádza na CD, v klasickej verzii čierneho vinylu (500 ks) a farebných verziách po 100 ks (v originál názvoch) ako royal blue, blood red transparent, yellow transparent a orange crush. Takže brutálna jeseň môže začať.
Kremator   4,4/5