L Recenzie

LICENCE – Never Old 2 Rock (LP/CD)

Nemecko/hard rock
Metalapolis Records/47:09
Hard rockový tandem, otec Steam Licence (gitara) a dcéra Jacky Coke (spev) obohatili hudobný svet druhým albumom. Jeho názov je jednoznačný a vypovedá o tom, nikdy nie sme starí na rock a máme stále ísť za svojim cieľom, plniť si svoje sny. Trinásť nových skladieb má vydarený, sýty a hlboký zvuk, jednotlivé nástroje sú výrazne počuteľné. Zvlášť Pappeho basové linky si pohodovo bublajú a spolu so Sammym tvoria výbornú rytmickú sekciu, ktorá sa počúva s pôžitkom. LICENCE prinášajú typický zvuk osemdesiatych rokov a do dnešného sveta ho prenášajú originálnym spôsobom. Len raz si vypočujete jednotlivé skladby a zostanú vám v hlave naveky. Jacky od prvého albumu spieva tým drsným, hlbokým hlasom, ktorý vyvoláva v poslucháčovi pozitívne vibrácie a nadšenie z jej prítomnosti za mikrofónom. Album otvára Sammy Skin s údermi na bicie a Steamov výrazný gitarový riff pretne oblohu. „Line of Fire“ je svižná, ostrá skladba, ktorá si presne plní úlohu naladiť poslucháča na vhodnú vlnovú frekvenciu. Skladba „Hot4Ever“ (video) má špeciálne poslanie, pretože je venovaná ich blízkemu a vážne chorému človeku. Rozhodne mu vleje živú energiu do tela a dodá nádej, ktorú potrebuje. „Hell Freeze Over“ má zase v sebe časť, kde rytmika spomalí, prejde do hymnického módu a dodá jej priam slávnostný charakter. Výborne vymyslené. Ku skladbe „Rise Up“ je taktiež natočené video. Skladba „House of Pain“ je ďalšia úderná vecička s hymnickým refrénom, ktorá sa síce nikde neponáhľa, ale je dôrazná ako kladivo duniace o nákovu. Krčné stavce dokáže poriadne rozhýbať aj ďalší dobrý kúsok „Never let You Die“ s parádnym gitarovým riffom. Jacky v nej spevom trhá hlasivkami podlahu a rytmika narúša statiku okolitých budov. Musím podotknúť, že album miešal a mastroval Achim Köhler (PRIMAL FEAR, SINNER, BRAINSTORM), takže aj to je dôvod, prečo znie tak výborne.
Erik Nádudvari   4,2/5