L Recenzie

LANCE KING – ReProgram (CD/digital)

USA/progresívny metal
Nightmare Records/59:53

Lance King pôsobil v mnohých metalových spolkoch. Pamätám si ho, keď spieval v ILIUM, MAGIC KINGDOM, PYRAMAZE, alebo BALANCE OF POWER a ďalších. Najnovšie na mňa vytasil novú zbraň so zložitým ostrím, blýskavo sa odrážajúcim v svetelných lúčoch slnka, ktorá má snahu preprogramovať moju metalovú myseľ na progresívnejšie mysliaceho jedinca. Lance má na svedomí svoju prvú sólovú dosku „A Moment Chiros“, ktorá udrela na ľudstvo v roku 2011. Nuž, a po ôsmich rokoch tu máme druhú smrtiacu, technologickú vlnu o jedenástich chodoch, robíjajúcu sa o mohutné múry miestnych metalovových chrámov. Zostava je veľmi zaujímavá, obráťte prosím pozornosť. Za bicie sa posadil Morteb Gade Sørensen (PYRAMAZE, ANUBIS GATE, WUTHERING HEIGHTS), gitarou vysekáva všakovaké umné riffy Kim Olesen (ANUBIS GATE) a klávesy virtuózne preberá Fred Colombo (SPHERIC UNIVERSE EXPERIENCE). Táto zaujímavá zostava s poriadne progresívnou minulosťou, prítomnosťou a budúcnosťou v jednom okamihu hrá hudbu, ktorú by som označil za osobitý žáner Lanceho Kinga. Oceňujem jeho filozofický pohľad na svet a život v textoch jednotlivých skladieb, pretože pôsobia ako pohladenie s múdrym pohľadom starovekého Sokrata, ale to je len prirovnanie. A taktiež umné a technické skĺbenie slov s nástrojmi, kde bicie znejú rôznorodo a vynaliezavo, gitarové sóla ostro cvendžia v každej skladbe a atmosféra, ktorá ich zahaľuje do modravého svitu. Skladbám nechýba dramatický podtext, pátos a vlastný život majúci tendenciu vtiahnuť okolo idúceho poslucháča do hlbokého, neprebádaného vnútra. Od tohto albumu je náročne odtrhnúť sa a ísť do práce. A preto si ho vezmem so sebou.