I Recenzie

INFERNAL EXECRATOR – Obsolete Ordinance (CD)

Singapur/black metal
Pulverised Records/34:39
Pri našej práci sa často stretávame s neznámymi svetovými diaľavami a kapelami z týchto ďalekých končín. V tomto prípade je to Singapur. Nehovorím, že táto pre nás exotická krajina nemá nič spoločného s metalom, ba práve naopak. Z tejto krajiny pochádza veľké množstvo ultra brutálnych death metalových kapiel i kapiel holdujúcich čiernemu kovu. Kto by to bol pred nejakým časom povedal, že? Momentálne sa mi do rúk dostala novinka od mne neznámej kapely s názvom INFERNAL EXECRATOR, ktorá funguje od roku 2005. Na svojom konte má poväčšine menšie nahrávky a dva plnohodnotné albumy, vrátane tejto novinky. Na tejto ostrovnej krajine v juhovýchodnej Ázii si vážim, že vo svojej inšpirácii v severoeurópskom black metale je tak presvedčivá a tradicionalistická, že často krát kapely zotrvávajú v osvedčenom štýle (škatuľke) ortodoxnejšie ako severské kapely samé. Príkladom je asi najznámejšia black metalová kapela z tohto ostrova, kapela IMPIETY. V týchto intenciách idú i členovia INFERNAL EXECRATOR, pri ktorých keby som nevedel odkiaľ sú, tak by som ich zaradil niekde do Švédska či Nórska. Z ich tvorby razí čistá black metalová nekompromisnosť a black metalová zásadovitosť. Je však pravdou, že toto tu už bolo, predovšetkým v tvorbe MARDUK či podobných kapiel. Ale na druhej strane ani MARDUK nepokračoval v štýle „Panzer Division Marduk“ a „Obsolete Ordinance“ ďaleko od toho nemá. Singapur však už má IMPIETY. Osem skladbový „Obsolete Ordinance“ však svojou nekompromisnosťou však môže pritiahnuť fanúšikov, ktorý nemajú radi veľké experimentovanie a black metalový progres a milujú iba nespútanú rýchlosť a energiu.
Kremator    3,8/5