H Recenzie

HAMMERFALL – Dominion (CD/LP)

Švédsko/power metal
Napalm Records/50:25
Hector opäť zdvihol vojnové kladivo na znak nového víťazstva a dvanásť rýchlych, mohutných a ťažkých úderov sa zosypalo na bojové pole posiate rozsekanými telami, zaliate krvou a morovými ranami. Dielo Dominion znie tradične heavy metalovo, zároveň sviežo ako ranný morský príboj. Skladby sú výborne ozvučené, Oscarove a Pontusove rýchle riffy a krásne melodické sóla nemilosrdne drvia lebky na sivý prach, majestátne znejúce zbory víria nad armádami padlých bojovníkov. Joacimov hlas zvučne prehlušuje bojovú vravu, oceľové rinčanie zbraní a vznáša sa nad hlavami ako smrtonosná krútňava.
Prvá ohlušujúca delová salva „Never Forgive, Never Forget“ sa nesie v znamení bleskových a útočných riffov a za ňou nezaostávajú ani ďalšie výstrely „One With The World“, dravá „Testify“, alebo „Bloodline“ s krásne do mramoru vytesanou melodickou linkou. Ako bojovú zástavu album hrdo nesie pomalšiu, emóciami precítenú skladbu „Second To One“ s klavírnym úvodom, ktorá je príjemným uvoľnením pred ďalšou krvavou bitkou „Scars Of Generation“. Očakávajte typický HAMMERFALL s novými, elektrizujúcou energiou nabitými skladbami, precíznou produkciou a bojovne odhodlanou atmosférou. Bicman David Wallin bije do bubnov osudu, ako pred poslednou bitkou a celý vojnový stroj ženie neúprosne vpred k jednoznačnému víťazstvu.  Joacimova lyrika je v skladbách tradične metaforická, preto hľadajte za slovami skryté významy, temné odkazy presiaknuté čarom pôsobnosti. Skvost sa trblieta v záverečnej hymne „And Yet I Smile“, nesúcej v sebe majestátny refrén s nádherným zborovým spevom. Dôstojne ukončenie nového diela ako mohutná delostrelecká salva na temných brehoch rieky Styx.
Erik Nádudvari 4,9/5