G Recenzie

GLASYA – Heaven´s Demise (CD)

Portugalsko/symphonic metal
Pride & Joy Music/50:12
Hugo Esteves (rytmická gitara) je páchateľom hudobného projektu, ktorý postupne dozrel ako kvalitné víno na južných svahoch Portugalska. Pridal sa bubeník Bruno Ramos (MY DECEPTION), hráč na klávesové nástroje Davon Van Dave (URBAN TALES, SHADOWSPHERE) a predovšetkým výborná speváčka Eduarda Soreiro, ktorú stiahli z NIGHTDREAM. Výsledkom je plnohodnotný, zaujímavý a príťažlivo znejúci album Heaven´s Demise. Desiatka zbrusu nových skladieb presviedča predovšetkým svojím kvalitným zvukom a producentskou prácou v The Pentagon Audio Manufacturers Studios (Fernando Matias). Album má miestami silný nádych fínskych NIGHTWISH, predovšetkým v hlasových linkách a klávesových partoch, ale gitary burácajú, režú a sólujú ostošesť v každej skladbe. Sú poriadne dravé, majúc tendenciu neustále hnať sa vpred, dostatočne podporované Brunovým hromobitím. Silnou skladateľskou stránkou sú určite aranžmány, zborové spevy a predovšetkým Eduardin nádherný, operný hlas, ktorý zároveň pôsobí príjemne a nerušene hlavne vo vysokých polohách, tie zvláda bravúrne. Dovolím si tvrdiť, že album je na celej svojej ploche vyrovnaný, skladby sú citlivo rozložené z hľadiska striedania strhujúceho deja, dramatickosti a pokojných chvíľ, keď labute odpočívajú na tichej hladine jazera. Klasická hudba hrá dôležitú úlohu v jednotlivých kompozíciách a výsledok je naozaj pôsobivý a hovorené slovo latinské len podčiarkuje jej vážnosť. Album má tendenciu strhnúť poslucháča do víru deja, rozomlieť ho na drobné kusy, potom poskladať tak, že z neho vznikne iný človek obohatený o nové zážitky. Skladba s najvýraznejším refrénom a majestátnosťou v každom tóne je tretia „Coronation of a Beggar“. Do Orientu vás cez vyprahnutú púšť prenesie nasledujúca skladba „Glasya“, obohatená o drsný mužský hlas, čím sa len zvýši jej naliehavá atmosféra. Dejiskom plným dejových liniek a zvratov je určite hutná, dramatická a kompozične zaujímavo riešená „Eternal Winter“. NIGHTWISH vám výrazne pripomenie romantická skladba „Birth of an Angel“, zvlášť svojou štruktúrou a spevom. Krémovou lahôdkou je záverečná, inštrumentálna kompozícia „A Thought Of You“, ktorá má liečivé účinky na rozorvanú ľudskú dušu. Silný hudobný zážitok.
Erik Nádudvari   4,2/5