G Novinky Recenzie

GLASSGATE – The Eighth Colour Of Rainbow (CD/digital)

Slovensko/power metal
Vlastné vydanie/24:51
GLASSGATE je nový, power metalový skvost, ktorý by rozhodne nemal uniknúť vašej pozornosti. Prvá kompozícia zo 4 skladbového EP s názvom „The Eighth Colour Of Rainbow“ – „Age of Unknown“ je od začiatku parádna gitarová jazda, ktorá mohutnie a silnie, ako prílivová vlna. Znie epicky, je dravá, obsahuje krásne gitarové sólo Maroša Malíčka a podmanivé klávesy jej dodávajú atmosféru, pri ktorej ma začína príjemne mraziť. Ovzdušie reže charizmatický hlas menom Marek Milo, ktorý vtláča všetkým skladbám kráľovskú pečať originality. Basová gitara Juraja Šimeka je výrazne počuteľná a spolu s presnými bicími Petra Paulínyho vytvárajú skvelú rytmiku. Skladba sa nikam neponáhľa, napriek tomu je dostatočne melodicky silná, prierazná a presvedčivá.
Dvojka „Rose in the Dust“ má jemný piano úvod, romantickú a tajomnú atmosféru, ktorá doslova vytvára pocit, že teraz príde ten pútavý príbeh z iného sveta. Skladba nasledovne vybuchne do okolia a zasiahne vás plnou silou. Výrazné klávesy, precítená a zároveň výborná práca s vokálmi, ktoré majú strhujúci účinok. Opäť výborné sólo, zborové hlasy, dramatické stupňovanie podkreslené klávesmi a ten refrén si už spievam spolu so spevákom. Veľmi sa mi páči ukončenie skladby, kde Marek stíši rozbúrenú zvukovú hladinu a dáva nádej na ďalšie pokračovanie príbehu.
Titulná skladba „The Eighth Colour of Rainbow“ je najdlhšia a pravdepodobne najprogresívnejšie postavená skladba. Výraz progresívny môže byť zavádzajúci, ale jednoznačne je táto skladba vrcholom celého EP. Jej neustále sa meniaca štruktúra, silný refrén, Marošove parádne sólovanie, zmeny v rýchlosti a rytmoch, Marekove vokály šplhajúce sa do výšin, melódie, ktoré nútia pridať sa k zborom, valivá rytmika, až sa zem otriasa pod záchvevmi úderov bicích. Úžasné! A potom prišla skladba „Army of Fools“, ktorá ma priklincovala k stene železnými bodcami. Rýchle, šťavnaté, úžasne melodické a Maroš znovu vládne svetu svojou gitarou až okolie vzbĺklo žeravými plameňmi. Neskutočne nákazlivý refrén sviští povetrím ako veterná smršť, ničí všetko živé aj neživé v okolí.
GLASSGATE majú od prvých tónov svoj vlastný a originálny prejav, vynikajúce nápady, kvalitné inštrumentálne prevedenie. Lyrická časť jednotlivých skladieb je nielen sympatická, ale predovšetkým sa dobre číta a počúva. Nebojí sa vyraziť do iných svetov, alebo sa ponoriť hlboko do neprebádaných zákutí ľudskej duše, rozsiahlych ako samotný vesmír. Pokiaľ máte radi napríklad SIGNUM REGIS, alebo WITHIN SILENCE, neváhajte. GLASSGATE sú ďalšou skupinou, ktorá ma dostala do svojich osídiel a ja v nich rád ostanem zakliaty nadlho.