G Recenzie

GDANSK – A Tribute To Danzig (CD)

Nemecko/rock
Metalville/30:05
Nemecký, stoner rockový spolok GRAND MASSIVE sa pod názvom GDANSK podujal spolu s ďalšími známymi osobnosťami pripomenúť svetu 30. výročie DANZIG a hlavne ich dobre známe skladby v trochu inom formáte. Podotýkam, že na tejto zvukovej spomienke sa nachádzajú ak skladby z MISFITS a SAMHAIN. Zúčastnených hostí sa zišlo neúrekom, napríklad Thobbe Englund (predtým SABATON), Luca Princiotta a Nick Douglas (DORO), Guernica Mancini (THUNDERMOTHER) a ďalší. Na albume sa hemží ležatá osmička skladieb a aby ste ich ocenili v inom, zaujímavom a novom prevedení, musíte mať predovšetkým radi DANZIG a ich tvorbu, čo nie je môj prípad. Album rozbieha skladba „777“ s hypnotickým refrénom, nabádajúcim vyhuliť aspoň si  aspoň jedno cigáro, kým budú drábi zvolávať na panské. Uznávam však, že nahrávka, ako aj ostatné majú dobrý zvuk a prášková oceľ sa len tak sype zo strún na zem. Dvojka „Death Comes Ripping“ má rýchlejšie tempo a odľahčený, viachlasý refrén, až je človeku veselšie a dal by si ďalšie pivo. Celkom mi sedí trojka „Kiss of Steel“, nebyť toho priškrteného spevu. Najlepší riff má v úvode ďalšia skladba „Am I Demon“, akoby vystrihnutý z ranných METAL CHURCH a úvodnej skladby „Fake Healer“ z ich tretieho albumu „Blessing In Disguise“ (1989). Hodne surové a gitarové zvuky sa prášia z „Let the Day Begin“, ale ten spev, chlapci moji zlatí, ma nebaví ani trochu– aj keď je snaha o verný prejav počuteľná. Dobre spieva Guernica v skladbe „Mother“, pretože v nej sa Joplinka štverá z hrobu a jasá na cintoríne nadšením. Posledná vecička je akustická „Skulls“, ale len pre silné nervy. Záverom, odporúčam priaznivcom DANZIG ako zaujímavý album pre spestrenie si rockového šatníka.
Erik Nádudvari   3/5