F Recenzie

FRED MIKA – Withdrawal Symptoms (CD)

Brazília/hard rock
Rock Company/49:16
Fred Mika je bubeník brazílskej skupiny SUNROAD a Withdrawal Symptoms – The Thirty-Three Years Celebration je jeho prvým, debutovým albumom. Na prvotine sa zaskvelo niekoľko známych speváckych mien, napríklad Carl Dixon, Michael Voss, Rod Marenna, Steph Honde a Daniel Vargas. Ide o klasický, živočíšny, príjemne melodický hard rock s pestrou paletou spevákov a odkazom čerpaným z minulosti žánru. Najradšej mám skladbu „Wired in“, ktorú spieva Carl Dixon, pretože obsahuje všetko dôležité – nádych nostalgie, melanchólie, je zároveň plná vášnivej energie zaprášenej minulosti a má ten správny ťah na bránu. Michael Voss pôsobí tradične vo vypätých vokáloch v „Artwork nightmare“, akoby ho škrtili, ale on to má tak rád. Inak je to dobrá skladba, značne energická, s pekným sólom a zborom schovávajúcom sa v kroví. Vynikajúca vecička je „Side effects“ s ťahavým refrénom, davy burcujúcou rytmikou a sólovou gitarou, ktorá dokáže poriadne napumpovať krv v žilách. „Silence in heaven“ je tiež pekný kúsok s dramatickým stupňovaním, i keď začína úplne nevinne ako omša v kostole. Skladba, ktorá sa vám zareže do tela a jej nosný refrén si pospevujete ešte pol dňa po sobotňajšom upratovaní. Skladby sú napísane doslova na telo všetkým účinkujúcim a citeľne vystihujú podstatu osobností každého speváka. Plyn stlačíte až na podlahu pri skladbe „Saints spirits and slaves sinners“, pretože oplýva ráznym rytmom, kvíliacou gitarou a rytmická sekcia vám spôsobí praskliny na stenách jaskyne. Voľba balady padla na skladbu „First day without you“ a musím povedať, že sa podarila. Len gitary, trochu kláves v pozadí a spev jemne prebrúsený brúsnym papierom, to zaberá hlavne na citlivejšie duše. Španielsko sa mi zobrazilo v dlhom inštrumentálnom skladbe „Sharppia“ to je teda skvelý kúsok. Zhrnuté a podčiarknuté, je to sympaticky pôsobiaci a veľmi dobrá album plný poctivého hard rocku, v ktorom vládnu silné melódie.