F Recenzie

FREAKS & CLOWNS – Freaks & Clowns (digi ltd/CD/vinyl)

Švédsko/power metal
Metalville/48:36
FREAKS & CLOWNS založili člen ASTRAL DOORS Johan Lindstedt a spevák Chrille Wahlgren. Tento nový švédsky spolok rozmnožili ďalší dvaja členovia ASTRAL DOORS Mats Gesar (gitara), Ulf Lagerström (basgitara) a Mathias Henrykson (gitara). Od tejto nahrávky nečakajte hudbu, ktorá znie z albumov ich domovskej skupiny. Drážky tejto nahrávky šíria do ovzdušia nakazeného sírou, ohňom a smrťou moderný power metal s čiernymi koreňmi hard rocku a heavy metalu. Zvuk je znak kvality švédskej ocele, album miešal a mastroval Joachim Nordlund v Big Turn Studio. O produkciu sa postarali borci sami a ten temný obal s atmosférou hrozivých zajtrajškov vytvoril Mattias Hinders. Booklet je parádne nafotený, ale grafik odflákol veľkosť a farbu fontu, pretože na čítanie textov je potrebná lupa a svetlý podklad pod žltú farbu na prvých dvoch stranách spôsobuje bolesť hlavy. Hudba nemá chybu, je priamočiara, neustále vybuchuje, akoby oddiel vojnových zajatcov klusal mínovým poľom. Gitary režú mäso až do kosti, rytmika chrlí delové gule a zabíja okamžite a Chrilleho drsný hlas preoráva cintorín do hĺbky viac ako šesť stôp. Melodických liniek, dobrých sól a refrénov si poslucháč užije na celej dĺžke albumu viac, než dosť. Album má brutálne silný potenciál, dokáže strhnúť k zemi už kdesi v prvej skladbe. Chrille sa nepúšťa do výšok, drží sa radšej pri čiernej zemi a reve ostošesť. Ťažko vyzdvihnúť najlepšie skladby, keďže všetky sú vyrovnané a dokážu zbúrať kamenné hradby. Priamočiare, silné ako hrom, nápadité a zároveň súčasné.