E Recenzie

ENTERING POLARIS – Godseed (CD/Digital)

Belgicko/progresívny metal
Freya Records/45:43
Za touto, na prvé počutie zložitou hudobnou lahôdkou stoja gitarista, basgitarista Tom „The Goggless Do Nothing“ Tas a bubeník Vincent „The Woodchopper“ Van Kerckhove. Album pozostáva z deviatich kompozícií, v ktorých sa strieda množstvo spevákov zvučných mien. Každá z nich je iná nielen svojím rytmom, štruktúrou, náladou, či svojskou atmosférou, ale aj spôsobom spevu, dynamikou a strhujúcou energiou. Tom od prvej skladby „Nostalgia For Infinity“ zaradil vysoký rýchlostný stupeň a neutíchajúce kaskády gitarových sól, hrnúce sa riavy farebných nápadov, neustále zmeny jednotlivých hlasov spôsobujú, že poslucháč sa v nich môže strácať. Porovnal by som to pocitovo s veľkým, svetelným a hlučným lunaparkom. Niektorí speváci perfektne zapadli do labyrintu hudby a slova, napríklad Fabio Lione (ex RHAPSODY F FIRE, ANGRA), Georg Neuhauser (SERENITY), Lance King (ex PYRAMAZE, ex-BALANCE OF POWER, ILIUM), alebo Sindre Nedland (IN VAIN) s pekelne hrdelným revom. Žánrovo kompozícíe prelietajú od power metalu k výraznému progresu, dotknú sa AOR, občas divo rockujú. Saxofónové sólo spolu s basovým spodkom v „Flightless“ vzájomne inšpirujú, ale výsledný efekt sa stráca kdesi pred vrcholom. Nápaditý sci-fi obal sa principiálne zhoduje so zvukovým obsahom, pokiaľ sa zamyslíte nad farbami a jednotlivými drobnosťami, ktoré vyjadruje. Príbehy za nimi schované sú prinajmenšom vzrušujúce. Za vynikajúce skladby považujem „The Field of Ghosts“, „Paradise Reclaimed“ a titulnú „Godspeed“. Album, pri ktorom si užijete veľa zaujímavých a inšpirujúcich chvíľ.
Erik Nádudvari   3,9/5