D Recenzie

D´ERCOLE – Made To Burn (CD/digital)

USA/hard rock
Rock Company/58:44
Melodický hard rock buble v skupine D´ERCOLE od roku 2010 a nový štúdiový album „Made To Burn“ je radová päťka. Novinka zaujme pútavým obalom a dvanástimi, rôznorodými skladbami. Phil Vincent (spev, gitara, basgitara, klávesy) vyznáva tradičný hard rock, nikam sa neponáhľajúci, intenzívny vo vokálnom prejave, s príchuťou AOR, aký si pamätám predovšetkým z osemdesiatych a sedemdesiatych rokov. Prvá skladba „Time To Walk Away“ je typickým predstaviteľom tohto žánrového obdobia a má príjemnú melódiu s citlivým klávesovým pozadím. Gitarovo výraznejšia „Out Of Time“ s pekným sólom, drsným spodkom a akustickými vyhrávkami je tiež zaujímavo zložená. Absolútne mi nesadla skladba „Feel The Burn“, s výraznou basovou linkou a priškrteným spevom, ktorý sa doslova silí do melódie. „Lyin´ To Yourself“ je živší kúsok so zaprášenou atmosférou minulého storočia, oceľovým sólom a vibrujúcou rytmickou gitarou. V „Get Undone“ spieva Vincent zase drsne a priškrtene, až to znie ako garážové demo a refrén mi ide na nervy. Šesťdesiate roky ako vyšité na babkinom obruse. Klavírny úvod odľahčuje skladbu „Only a Feeling“, ktorá má výraznú AOR auru a musím povedať, že táto kompozícia sa mi páči. Jednoznačne Vincentovi a spol. viac pristanú uvoľnené, tak trochu nadýchané skladby s príchuťou AOR. Akonáhle začne tlačiť na pedál a škrtiť klapky v hrdle, siliť sa do refrénu, ktorý vôbec nevyznie melodicky, je to len na škodu. „Tragedy in Motion“ a „Same Old Story sú ďalšie archaické skladby, ktoré nemusím. Zato predposledná „Slow Motion“ má lepšiu úroveň a šlape v jasných hard rockových líniách. Pekný refrén, žiadne trápenie sa s minulosťou. Záverečná skladba „Don´t KnowWhat You Got“ dôstojne uzatvára celý album a jej príjemne plynúca melódia mi vylepšuje náladu a dobrý pocit z počúvania.
Erik Nádudvari   3,5/5