CRUADALACH – Raised By Wolves (CD/digital)

Česko/folk/metalcore
7hard Records/35:43
Novinka od CRUADALACH z Prahy ma zaujala svojím pekným grafickým spracovaním digipaku a aj preto som bol viac zvedavý na nových desať skladieb. Metalcore síce nie je môj obľúbený hudobný žáner, ale táto pražská partička ma neustále presviedča, že je len jedným z ďalších žánrov a umne mieša do svojho zaujímavého hudobného prejavu ďalšie prvky. Výsledkom je energiou neskutočne nabitý album, plný skvelých nápadov, rozmanitých postupov, kde sa neustále niečo deje a poslucháčovi nedá vydýchnuť ani na okamih. Metal, hácéčko, punk, folk, akustické nástroje, to všetko je sústredené do jednej výbušnej zmesi, ktorá vás dokáže pritiahnuť a následne radostne nakaziť tak, že o liečenie nebudete javiť záujem. Ostrý vokálny prejav Petra Caisla je priam živočíšny, do ktorého dáva úplne všetko, až máte dojem, že sa ide dobrovoľne roztrhať na kúsky. Nádherne na mňa pôsobia Petra Jadrná (flauty), Eliška Kasprzyk (husle, spev) a Hanka Němka (husle), ktoré zdôrazňujú folkovú stránku v jednotlivých skladbách, zjemňujú drsný metalový prejav a dovolia emóciám preniknúť hlbšie do poslucháčovej duše. Rovnako mi imponuje spôsob hry bubeníka Toma Kasprzyka, pretože na svojej pomerne jednoduchej zostave robí divy. Krásna hra, veľmi dynamická, úderná a spolu s basovou gitarou Ondry Nováka tvorí chutný rytmický základ. Zvyčajne nemám vo zvyku hodnotiť webovú stránku skupiny, ale ak si na ňu zájdete, zistíte, že je vkusne a s citom spravená, vrátane fotografií všetkých členov. Krásne, prehľadné a funkčné. Tento prístup je pretavený aj do ich hudobného prejavu a vidieť CRUADALACH naživo je jeden veľký zážitok. Preto neprehliadnite tento nový, kvalitný album, pretože vážne stojí za vašu pozornosť.