CRANSTON – II (CD/digital)

USA/hard rock
Rock Company/47:42
Svätá trojica spevák, skladateľ a multiinštrumentalista Phil Vincent, večne skvelý AOR Paul Sabu a bubeník B.F.D´Ercole sú základom hard rockových CRANSTON. Druhý album je označený jednoducho poradovým číslom II a nachádza sa na ňom jedenásť sviežich, chrumkavých a úderných skladieb. Album od začiatku poteší hlavne fanúšikov austrálskych melodikov AC/DC, riffovaním v skladbách „Always On The Run“ a „What´s It Gonna Take“. Chémia medzi Vincentom a Paulom funguje skvele, pretože obaja sa podieľali na písaní všetkých skladieb a nielen vynikajúca tretia skladba „Wrong Side Of Town“ s klavírnym preplietaním je toho jasným dôkazom. Paul Sabu taktiež posilnil svojou prítomnosťou zadné vokály, ktoré tak získali viac na hutnosti. Tento album mi pripomína svojou atmosférou a gitarovou hrou staršie veci od Richieho Samboru napríklad v „Soul Crusher“, alebo „Tables Turning“, ale to je len môj názor. „Wish I Had More Time“ ma pre zmenu od začiatku hodila do zvukového víru starej kapely CINDERELLA a to považujem rovnako ako aj v prípade Richieho Samboru za pozitívny bonus. Je veľmi príjemné počúvať, ako jednotlivé skladby frčia jedna za druhou, svojím zvukom, atmosférou a hrou dokážu preniesť poslucháča do vyprahnutej americkej púšte, kde je len kopa prachu, vražedné slnko, nekonečne dlhá, roztopená asfaltka a z rádia vám nahlas buráca tento melodický hard rock, zatiaľ čo para syčí spod kapoty a práve sa vám minula posledná fľaška minerálky. Ťažké riffovanie a AOR závoj s klenutým refrénom, to je parádička v podobe deviatej skladby „Sad Truth“. Drsnejšia „Take Me“ je v úvode zdôraznená Philovým hnevlivým hlasom, ale neskôr plynule prejde do jemnejšej polohy, ktorú opäť vystrieda vrčivý prejav a sólovanie. Záver patrí nakopávajúcej odpichovke „Dead & Gone“ s jasným AOR pozadím a úderným riffovaním.