COMMON WEALTH – Everyone Around Me

Spojené štáty americké/alternatívny skoro rock (CD)
Sharptone Records

Táto banda z New Jersey má zaujímavý a paradoxný názov, ktorý evokuje skôr zašlú slávu Británie a jej kolónií. Zemepis máme za sebou, poďho na hudbu. Keď som si vypočul prvú skladbu tohto nového albumu nazvanú Fear, pochopil som, že originálne označenie žánru ALTERNATIVE znamená alternatívu. A hoci sú to skrz naskrz prerastení amíci, hrajú írsku alternatívu. Výstavba skladby vyzerá ako xeroxová kópia U2.
Vokál na Jokera pomaľovaného Christiana Carsona je síce rockovejší, ako ten Bonov, ale tým plusy porovnania asi končia. Hudba  je to možno zaujímavá, ale drobné technické „zvláštnosti“ jej na kráse rozhodne nepridávajú. Chvíľu som mal pocit, že sa mi hlava rozťahuje do strán a nevedel som prečo. Postupne som si v hlave filtroval nástroje, až kým som nezistil, že ten mlatkohlavý pocit spôsobujú prechody. Pre deti do troch rokov – hovorím o bicích. Pri počúvaní skladby Taxi som mal pocit, že je nadpriestorová, pretože ľavé prechody som počul až kdesi z Ašu a pravé zneli ako z Ukrajiny. Boli rozťahané do takej neskutočnej šírky, až som nadobudol presvedčenie, že potrebujem na ich počúvanie ukrajinské aj západočeské víza zároveň.
Ako ďalšie počuteľné antiplus v tejto piesni považujem zapnutý gitarový hall riadne reznutý s church efektom, pričom gitaréro hrá pomalé, no úplné akordy na všetkých strunách a navyše v striedavej protidobe. Ako to celé zhrnúť? Je to istotne alternatíva pre alternatívnych. Tým ale vôbec nechcem povedať, že sa vám to nebude páčiť. Skôr naopak – ja asi nie som na takúto hudbu dosť zrelý… a dosť alternatívny.

3/5 Aladár