CEMICAN – In OhtliTeoyohtica In Miquiztli (CD/LP/digital)

Mexiko/thrash/death metal/folk metal
M-Theory/58:24
Z ďalekého Mexika prichádza zaujímavé hudobné dielo v podobe tretieho štúdiového albumu „In Ohtli Teoyohtica In Miquiztli“ od kapely CEMICAN. Kapela vznikla v roku 2006 a v súčasnosti pôsobí v zložení Tlipoca (bicie, perkusie, vokály), Tecuhtli (gitara, vokály, predhispánské nástroje), Mazatecpatl (predhispánské nástroje, vokály), Xaman-ek (spev-Nahuatl), Yei Tochtli (predhispánské nástroje, vokály) a Ocelotl (basová gitara, vokály). CEMICAN debutovali albumom „Ometiliztli“ (2009). Diskografiu dopĺňa ešte album „TicatehIpan Miquixtlahuac“ (2012). Aktuálny „In Ohtli Teoyohtica In Miquiztli“ obsahuje dvanásť skladieb v dĺžke zhruba 58 minút. Rovnako ako v predchádzajúcej tvorbe CEMICAN, aj na tomto albume skupina spája modernú inštrumentáciu tvrdej rockovej hudby v štýle ranných nahrávok SEPULTURA, DESTRUCTION, SODOM s tradičnými predhispánskymi nástrojmi (píšťala, flauta, didgeridoo, rôzne perkusné nástroje), resp. vplyvmi tradičnej stredoamerickej kultúry. Texty sú španielčine a starovekom jazyku Nahuatl, ktorým v strednom Mexiku doteraz rozpráva zhruba 2 milióny ľudí. Album sa dá preložiť ako „Mystický kurz smrti“ a venuje sa téme legiend, mystiky a ideológie starovekej mexickej kultúry. Textovo sa vzťahuje na padlých bojovníkoch, ktorí cestujú do Mictlanu, podsvetia v aztéckej mytológii.Pre úvodnú skladbu „Guerrerosde Cemican“ vzniklo parádne hudobné video.„In Ohtli Teoyohtica In Miquiztli“ je úžasné a pôsobivé hudobné dielo, v ktorom fúzia stredo-juhoamerickej hudby so súčasným thrash/death metalom je ďaleko za hranicami všetkého, na čo som do teraz narazil. Album je k dispozícii digitálne, na CD a v čiernom vinyle v limitovanej edícii.
Eduard Koprna   5/5