CEILD A View – (CD/digital)

Francúzsko/experimental post-metal
CMM/SAOL/47:49
Mladí muzikanti (Charles Ferec a Clément Bodin) z krajiny galského kohúta započali svoju hudobnú cestu v kapele pomenovanej LANIAKEA. Po vydaní debutového EP a drobných zmenách v zostave nastal čas na zmenu názvu a zmenu štýlu. Odklon od progresívne pojatého black/death metalu k experimentálnej forme inštrumentálneho post-metalu, rozšírenie o dvoch členov a zostručnenie mena na CEILD (ktorý, som vôbec nezistil, čo znamená), si žiadal predstaviť sa svetu aj s novým materiálom. Hudobný obsah „A View“ by fanúšika LANIAKEA asi moc odradiť nemal (snáď až na ten chýbajúci spev). Stále sa pohybujeme v zóne moderného extrémneho metalu, v ktorom sa krížia prvky groove, death, progressive a post-black metalu určeného pre pripravené uši otvorených metalových fanúšikov. Talentovaní a technicky nadaní hudobníci predkladajú ani nie tak avantgardný, ako skôr prepracovaný hudobný koncept s trochou tej zadoomanej melanchólie a znepokojivej post-blackovej atmosféry. Progresívna stavba  skladieb je v správnom čase korenená vstupmi chaoticky znejúceho jazzového saxofónu („Sailed“), či depresívnymi tónmi violončela („Elephant“). Niektorým jedincom bude možno spočiatku pôsobiť problém preniknúť do hudby CEILD, no po pár vypočutiach by sa mali receptory uvoľniť a nahrávka by mala zaúčinkovať v plnej sile. Jednoduchšie by to mali mať poslucháči, ktorí boli oslovení napr. súčasnou tvorbou  kanadských depresákov NUMENOREAN či staršími a zložitejšími albumami od KLONE a GOJIRA. Zatiaľ je „A View“ skôr tajný tip pre hudobných hľadačov a degustátorov. Talent a predpoklady preraziť ale určite majú.
Dušan Kmeť   4,5/5