BUCKETS REBEL HEART – 20 Good Summers (CD)

Veľká Británia/klasic rock
Pride & Joy Music/47:57

Pre začiatok si povedzme, že túto skupinu založil bývalý gitarista BAD COMPANY a HUMBLE PIE Dave „Bucket“ Colwell a bubeník Paul „Taff“ Edwards (720 & NEW TORPEDOES). K nim sa pridali spevák Jim Stappley a basgitarista Dave „Boycie“ Boyce z THE QUIREBOYS. Dvanásť skladieb pre tento debutový album napísali práve Colwell a Edwards. Prvá skladba „Animal Beat“ ma prinútila rozhýbať kostru a vyčariť úsmev na lebke, pretože ten defleppardovský rytmus je výrazný a skladba ide správnym smerom. Začalo to nádejne a dvojka „20 Good Summers“ len potvrdila moje tušenie súvislostí v pozitívnom duchu starých Šefilďákov. Silná melódia, hlasný refrén s vokálnym sprievodom, gitarové zvonenie Colwella. „Rebel Heart“ je príjemná baladická záležitosť s nákazlivým refrénom a dámsky zborový spev v pozadí jej náladu pre zamilovaných (do hard rocku) len znásobuje. Gitarový riff v „The Bridge“ znovu zaváňa leopardmi, ale to mi vôbec nevadí, naopak značne imponuje. Na piano si v nej zahral Richard Young a znie skvostne. Skvelá, svižná a šťavnatá hard rockovka ako remeň. Všeobecne na nahrávaní albumu sa zúčastnilo veľa hostí – niektoré gitarové sóla, spev, Hammondky a podobne, takže aj preto mi znie album veľmi sviežo a keby hral farbami, tak je pestrý a jasný ako dúha na oblohe. Sympatický je aj booklet albumu, ladený v čierno bielych a sivých tónoch, obsahuje veľa fotiek, na ktorých sa usmievajú a hrajú vyzretí rockeri a všade vládne uvoľnená atmosféra. „Mexican Sun/El Diablo“ je poňatá viac inštrumentálne, krásne a dlhé Colwellove sólo, čarovná melanchólia a latino rytmus v časti skladby ma doslova spútali. Rebelská „Radio State of Mind“ na Bé strane cédečka zaváňa punkom a má mladú melódiu, ktorá ovládne rádiá, aspoň na jeden týždeň. „Bulletproof“ zaváňa country Amerikou, dychová sekcia zatrúbila do útoku v nažhavenej „Customized Car“ a spev menom Lyla D´Souza rozvibrovala steny štúdia tak, že sa takmer rozpadli. Poviem vám, tá má teda jačiak v hrdle. Barovú náladu šíri okolo seba predposledná, príjemná bluesová vecička „Faraway Blues“ a vrhá na album iné svetlo, odrážajúce sa od piana. Je záverečná a preto sa rozlúčime skladbou „If You Need Me“, ktorá je dôstojnosť sama. Nádherný album.