BLOODBOUND – Rise Of The Dragon Empire (LP/CD&DVD)

Švédsko/power metal
AFM Records/45:52
Nech ma dračí plameň spáli na čierny popol. Nech ostanem naveky uväznený v páchnucom dračom brlohu. Nech sa opekám ako kus hovädzieho nad žeravým ohniskom, ak vám nerozpoviem o novučičkom, zlatom a drahokamami z dračieho pokladu obsypanom albume od veľkých, švédskych pokrvných bratov BLOODBOUND. Novinka plynule a priamo nadväzuje na odkaz predchádzajúceho diela War Of Dragons, hudobne a lyricky.
Na úvod zahrmela delostrelecká salva „Rise of the Dragon Empire“, gitarové duo vystrelilo vpred, vztýčil sa klávesový obranný val, spodkom prebehol dunivý rytmus a šťavnaté melódie sa začali sypať priehrštím ako v rozprávke. Skladby sú na celom albume doslova „hitové“, odhaľuje to ich premyslená štruktúra nákazlivých melodických liniek, vydarených zdvojených a zborových hymnických spevov, ktoré znejú majestátne, ba až slávnostne. Ďalej tu máme skutočne skvelé, rýchle gitarové riffy majstra strunobijca Tomasa Olssena a neustále objavujúcu, nápaditú hru klávesov Fredrika Bergha. Zdôrazňujem so zdvihnutým čiernym pazúrom,, že tomu všetkému opäť velí charizmatický hlas Patrika J. Sellebyho. Nepovedal by som, že nový album výrazne posunul celú dračiu družinu niekde vyššie k blankytným nebesám. Skôr upevnil ich miesto v tomto hudobnom žánri, podkúril ešte viac pod kotlom a potvrdil, že BLOODBOUND patria k jedným z najlepších a svoju prácu odvádzajú na vysokej úrovni. Náramne chytľavá skladba „Blackwater Bay“, smrťovka „Breaking the Beast“, záverečná hymna „Reign of Fire“ a ďalšie žeravé strely presne triafajú do sŕdc milovníkov rýchleho a melodického power metalu. Ak k tomu pripočítam legendárnu dračiu tému z pradávnej minulosti, výsledok je jasný ako záblesky dračích plameňov počas temnej noci nad osadou Havranov. Vztýčte obranné štíty, draci opäť útočia!