BLOOD INCANTATION – Hidden History of the Human Race (CD/LP)

USA/death metal
Century Media Records/36:15
Americká kapela pochádzajúca z Denveru v Colorade sa na death metalovej scéne pohybuje už nejaký ten piatok (vznikla v roku 2011), no ku mne sa dostala až v týchto dňoch vďaka európskemu labelu Century Media Records (v Severnej Amerike, Mexiku a Kanade ich zastrešuje americká firma Dark Descent Records). Táto kapela má na svojom konte iba dva plnohodnotné albumy, pričom ten druhý bude mať oficiálny štart až 22. novembra 2019. Táto novinka dostala názov „Hidden History of the Human Race“ a tvoria ju iba štyri skladby. V tomto prípade však nejde o žiaden minialbum, nakoľko najkratšia skladba má viac ako 5 minút a tá najdlhšia viac ako 18 minút. Celkovo viac ako tridsaťšesť minút hracieho času zanesie poslucháča do ríše vesmíru, hviezd, mýtov a legiend. Ultra brutálne hustá atmosféra sa sťa smola pomaly vyleje z reproduktorov a temná a ťažká atmosféra zahalí všetko, kam prenikne. Táto skupina sa nechala inšpirovať rýdzou temnotou a starou školou death metalu i prvkami doom metalu. Keď sa človek do toho započúva, najskôr tam zachytí niečo z kapely DEATH, potom to je fínsky DEMILICH, ktorý sa zrazu zmení na blasfémickú hydru v podobe INCANTATION s následným prechodom do zasnených hlbín vesmíru, ako v poslednej skladbe s „jednoduchým“ názvom „Awakening from the Dream of Existence to the Multidimensional Nature of Our Reality (Mirror of the Soul)“. Všetky skladby sa pohybujú v strednom až chorobne pomalom tempe a zrýchlenia sa dočkáme iba zriedkavo, predovšetkým v úvodnej skladbe „Slave Species of the Gods“. Každopádne veľmi zaujímavý a váhovo ťažký album, ktorý „ubieha veľmi pomaly“, až zlovestne. Táto novinka vychádza ako Ltd. CD digipak s nášivkou, čierne LP+CD + plagát a samozrejme digitálne.
KREMATOR 4,1/5