BLIND GUARDIAN TWILIGHT ORCHESTRA – Legacy Of The Dark Lands (2-LP/2-CD)

Nemecko/temná symfónia
Nuclear Blast Records/01:15:24
Monumentálne symfonické dielo Legacy Of The Dark Lands rozpráva dávny, tajomný apokalyptický príbeh temných čias, napísaný na motívy knihy Die Dunklen Lande od nemeckého spisovateľa fantasy Markusa Heitza. Spevák Hansi Kürsch a gitarista André Olbrich si splnili sen, na ktorý sme my bardi  čakali trpezlivo viac ako dvadsať rokov. Orchestrálne dielo obrovského rozsahu má klasický prístup, pretože autori opäť spolupracovali so skvelým Pražským symfonickým orchestrom a živým zborom. Na producentskú stoličku sa posadil osvedčený  profesionál Charlie Bauerfeind, ktorý spolupracuje s BLIND GUARDIAN dlhé roky.
Lyrické stvárnenie tohto koncepčného diela je možné prirovnať k prozaickému dielu, ktoré Hansi spieva spôsobom, aký nemá obdobu. Je ako zvuková kniha, ktorú vám niekto číta a spieva, zahalený rúchom neviditeľnosti. Na albume sú použité klasické hudobné nástroje, vytvorené symfonické a orchestrálne party a výsledný zvuk je doslova majestátny. V jednotlivých skladbách neznejú elektrické gitary, ani postupujúce salvy mohutnej kanonády bicích. Dielo je svojím prejavom ohromujúce, zádumčivé, dojímavé, hymnické a nezabudnuteľné. Osobitnú časť zvukového zobrazenia tvorí hovorené slovo, ktoré ihneď prenáša poslucháča do magickej ríše tieňov, temných síl, šepkajúcich hlasov a krvilačných tvorov. Strach vás opantá, zviaže vám údy a uvrhne do najtemnejšej temnice podzemného sveta.
Temné dedičstvo je vydané na klasickom čiernom a farebnom vinyle s nádherným grafickým stvárnením hodným veľkého obdivu. Vydanie v CD formáte je obohatené o inštrumentálnu hudbu bez hovoreného slova. Pri zhnitej lebke rozsekaného Skavena na bojovom poli, toto dielo zmení váš súčasný svet!

Erik Nádudvari 5/5