BALLSQUEEZER – Wrong Hole (CD)

Slovensko/heavy metal
Self-release/29:36
Živý a vtipný obal novinky Wrong Hole od BALLSQUEEZER dával tušiť, že ma čakajú zaujímavé zmeny.
Z reproduktorov zaburácala prvá skladba „Fans of Ourselves“ a nech som Sam Hawkins so zjazvenou plešinou a vypĺznutou parochňou, ak táto nahrávka neprebúrala bránu heavy metalu, vybíjanú oceľou ako pažba pušky Winnetoua. Takýto nárez od prvého úderu do železného kotla som neočakával ani za temnej noci pri bledom svite luny. Nákazlivá melódia, príjemne dráždivé sólo, hlučné ovácie a potlesk publika. „Glory Majesty Whisky“ pokračuje v tradičnom duchu, má rýchly rytmus, vložené hovorené slovo a majestátny chorál, blýskajúci power metalovými ranami. „Bounds of Time“ odpálila žeravým sólom, hlava poslucháča sa povinne natriasa vo výraznom rytme pochodujúcej rímskej légie. „Reason“ vystrelila do vzduchu ako petarda zo skladu s pušným prachom. Asi najrýchlejšia skladba s bleskovým sólom a výbuchom na konci, čo potvrdzuje moju teóriu o muničnom sklade. Zvedavé odbočenie do „Lost City of Bedouins“ má lyrický začiatok, výpravnú atmosféru a gitary zadierajúce sa do rozpáleného povrchu púšte. Potom prišla „Hang Row“, rozvinutá skladba s progresívnym charakterom. Krásna melódia je obohatená o výrazné klávesy a hovorené slovo, ktoré ju zvoľnilo a poskytlo jej priestor pre rýchle riffovanie. „Wrong Hole“ s prívlastkom „rýchlo a zbesilo“, účinkuje ako adrenalínová injekcia a jej úlohou je priviesť poslucháča do bodu varu, aby vybuchol v extáze. Posledná skladba „Break the Spell“ je inštrumentálna, s rozvinutými harmóniami, klavírnym pozadím a cválajúcou rytmikou. Vytvára úžasnú atmosféru a viac než dôstojne uzatvára celý album. Nový album Wrong Hole presviští ako víchor povetrím s premietnutím celého života. Novinka je plným prierazom do metalových vôd a ja som presvedčený, že nielen BALLSQUEEZER sa v nich budú cítiť zaslúžene skvele. Squeeze your balls!
Erik Nádudvari   4,5/5