A Recenzie

ALTARAGE | Endinghent (Digipack CD/Ltd. LP)

Španielsko/death metal
SOM – Underground Activists/36:45

Španielsku, alebo ak chcete baskitskú kapelu ALTARAGE stále zahaľuje určitý nepreniknuteľný závoj tajomna, ktorý buď úmyselne vyprodukovali samotní členovia kapely alebo ich produkčný tím. Minimálne informácie o kapele nájdeme na internete a minimum obsahuje aj samotný promo-materiál k aktuálnej novinke. Čo sa dá ku kapele napísať, je iba to, že ju podľa fotografií tvorí kvarteto zahalených muzikantov, ktorí doposiaľ vydali jedno demo „MMXV“ v roku 2015, debutový album „NIHL“ v roku 2016 a aktuálnu novinku „Endinghent“, ktorá mala oficiálny štart 13. októbra 2017. „Endinghent“ tvorí osem skladieb s celkovým časom krátko cez 36 minút. No, a čo napísať k samotnej hudobnej produkcii? V krátkosti a najvýstižnejšie by sa to dalo opísať ako undergroundový bzukot zo samotného pekla. Nahrávka je naplnená čiernou a nesúrodou smrteľnou metalovou zúrivosťou, ktorá okamžite vyvolá množstvo zlovestných obrazov v mozgu. Neúnavný drvivý a bzučivý zvuk bombarduje mozog a myseľ poslucháča a obrovskými dávkami nemilosrdných riffov ničí jeho pokojný duševný život. Na prekonanie tohto stavu je nutné ihneď po vypočutí tohto albumu strčiť do prehrávača niečo od Darinky Rolincovej alebo nejakú podobnú blbosť. „Endinghent“ je skrátka zvuková tma a najväčšia nočná mora. Je to nemilosrdné metalové šialenstvo a prenasledovanie temnej mysle. Skutočne neviem, ku čomu túto death, čiastočne i black metalovú smršť prirovnať. Je to akýsi extrémny mix skupín SOULBURN, BEHERIT a niečoho juhoamerického, toto skrížime s niečím podobným ako je štýl noise (alebo podobný extrém) a možno z toho dostaneme ALTARAGE. Ja osobne moc nechápem informácie z promo-materiálov, že predošlé nahrávky boli skvelo prijaté ako kritikmi, tak i fanúšikmi. Asi tomu fakt moc nerozumiem, hoc mám rád extrémnu a rýchlu hudbu, ale toto je na mňa moc. Mne z toho vychádza iba extrémny a nesúrodý zvuk bzučiacich gitár, ktoré sprevádza záhrobný a veľmi nevýrazný vokál.

Kremator 2,3/5