A Recenzie

AGRESSOR – Rebirth (digipak 2-CD/2-LP/digital)

Francúzsko/death metal
Season of Mist/57:53 + 51:56

Keď sa mi dostali do rúk propagačné materiály a samozrejme hudba od veteránov (a v podstate hlavného pilieru) francúzskej death/thrash metalovej starej školy, bol som presvedčený, že konečne vychádza ich dlho očakávaný plnohodnotný album. Tento fanúšikovia očakávajú už od roku 2006, no opätovne budú sklamaní. Jedná sa zas a znova iba o kompilačku. Názov „Rebirth“ niečo predznamenal, no znovuzrodenie nenastalo. AGRESSOR spoločne s ďalšími veteránmi francúzskej scény MASSACRA a LOUDBLAST vyprofilovali francúzsku tvrdo-metalovú scénu a od svojich death/thrash metalových začiatkov sa postupne pretransformovali do death metalovejších vôd. AGRESSOR fungoval od svojho zrodu v podstate 10 rokov, potom sa na nejaké tie roky zasekol, no novú vlnu akosi nezachytil. Priznám sa, že ja som zostal iba pri prvých dvoch albumoch, na ktorých som death metalovo rástol po ich vydaní a mám ich rád doteraz. Ostatná tvorba už išla mimo mňa, no pri aktuálnej novinke som si myslel, že môže nastať moja nová éra s AGRESSOR. Nevadí. „Rebirth“ napriek všetkému je pre mňa novinkou, nakoľko väčšina skladieb z dvojalbumu čerpá z odkazu albumu „Symposium of Rebirth“ z roku 1994. Tento album som doteraz nepočul, takže trocha pre mňa zadosťučinenie. Je to síce dvojalbum, no skladby sa na jednotlivých CD prelínajú a opakujú v rôznych obmenách, čo je pre ortodoxných fans dobré, pre ostatných možno trocha nudné, aj keď zo zberateľského pohľadu dosť špecifické. AGRESSOR z roku 1994 mňa osobne nesklamal, práve naopak, čo mám od nich napočúvané, je klasika, toto je určite na vyššej hudobnej stupnici. A celkovo táto kompilačka má svoju hodnotu, hoc demo skladbám chýba zvuková kvalita (no na druhej strane určite nie len ja si pamätám celé kazety demosnímok rôznych kapiel s touto kvalitou). Myslím, že značka AGRESSOR má stále svoju váhu, len to treba potvrdiť plnohodnotným albumom.

Kremator   3,9/5