A Recenzie

ACE FREHLEY – Spaceman (CD/LP)

USA/rock
Entertainment One Music/37:11
Pre pritiahnutie pozornosti je potrebné uviesť, že na Spaceman-ovi hrá v niekoľkých skladbách Gene Simmons, ktorý pomohol priviesť na svet skladby ako napríklad titulnú „Without You I´m Nothing“, alebo „Your Wish is My Command“. Novinka sa nikde neponáhľa, pokojne plynie v strednom tempe, takže mám čas vychutnať si Aceho gitarové riffy a jeho hlas, ktorý sa cielene drží v stredej polohe a ani ho nenapadne vyšplhať sa o poschodie vyššie. Úvodná skladba „Without You I´m Nothing“ mi silne pripomenula staré časy Alice Coopera. Mohutnejší refrén v „Rockin´With the Boys“ a drnčiaca gitara ma odviali späť do počiatku sedemdesiatych rokov a veselej mladosti KISS. Silné chvíle zažívam v skladbách „Your Wish is My Command“ a hlavne štvorke „Bronx Boy“, z ktorej mám príjemné zimomriavky. Jemne Rolling Stoneovská atmosféra ma zasiahla v „Pursuit of Rock And Roll“, potešila hravá „I Want Go Back“ s krátkym, rezavým sólom a peknou melódiou, až mi potešením chrastia všetky kosti v tele. „Mission On Mars“ je dravá a útočná, Ace v nej poriadne dupol na plyn a jeho hlas konečne zdrsnel a pridal na hutnosti a kvílivých sólach. Keď chce, tak vie, penzista jeden. „Off My Back“ je vzdušnejšia a zároveň dôrazná skladba, v ktorej Ace spieva s prízvukom na váhu textu, akoby prednášal za katedrou na univerzite a zároveň si pritom vystrihol ukážkové sólo. Výborná skladba, ktorú si púšťam znovu. Posledná vecička má vedecký názov „Quantum Flux“, začína akusticky a následne prejde do ľahkého rytmu a sólovania. Klasický rock a kvantová fyzika majú veľa spoločného a spev v ňom vôbec nie je potrebný. Oddychová, uvoľnená a zároveň progresívne tváriaca sa skladba je vhodným zakončením celého albumu. Tento rock nevyhynie ani za zlého počasia.
Erik Nádudvari   4/5